Witam!
W jaki sposób mam opłacicz ryczałt za miesiac maj? Zarobilem okolo 1500 zł. Wyliczylem z tego 8.5 % i teraz nie wiem gdzie mam to opłacic. Mam konto w mBanku i jest tam opcja przelewu podatkowego lecz nie wiem które opcje mam zaznaczyc. Móglby mi ktoś pomoc?
A byles już w swoim US i zgłosiłeś chęc rozliczania się ryczałtem?
Bo jesli nie, to najpierw czeka Cie wycieczka do tego przybytku zła i tam miłe Panie wyjaśnią, na jakie konto będziesz przelewać ryczałt!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2015, 08:38 przez szykiryki.)
@[szykiryki]
Masz trochę racji ale w kwestii wyjaśnień na jakie konto ma przelewać na ryczałt raczej się mylisz. Z informacji jakie ja posiadam kolega nie ma możliwości płacenia podatku jako ryczałtowiec jeśli nie wybrał go na początku roku podatkowego - do 20 stycznia. A po tym temacie można domniemać że tego nie zrobił. Istnieje jeden wyjątek od tej reguły, ale to dotyczy on wyłącznie przejścia z ryczałtu na zasady ogólne.
@Admin, ale jeśli zaczal zarabiac w maju to teoretycznie może jeszcze zdecydować się na ryczałt. Choć w niektórych US odsyłają z kwitkiem i zapraszają w styczniu...
Część moich znajomych 'wywalczyła' jednak rozliczanie się ryczałtem w miesiącach innych niż styczeń... Trudno mi jednak mówić tutaj o konkretach, bo każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualny.
Jest więc pewnie tak jak mówisz i ryczałt 8,5% w tej sytuacji odpada.
Nie odpada. Trzeba dokonać wyboru opodatkowania na zasadach ryczałtu nie później niż do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego. Sam zgłaszałem w środku poprzedniego roku ryczałt jako formę opodatkowania.
@szykiryki Pewnie twoi znajomi osiągali wcześniej dochody w danym roku podatkowym i dlatego mieli z tym problem.
A i jeszcze jedno - dochody, które chcesz rozliczać ryczałtem 8,5% muszą pochodzić z tytułu najmu, podnajmu lub dzierżawy w innym wypadku pozostaje ci rozliczanie się na zasadach ogólnych lub założenie DG i wybranie podatku liniowego jeżeli chcesz ominąć próg 32%.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2015, 10:17 przez domin_dz.)
Byłem 4 maja w US i mowie pani przyjmujacej ze chciałbym założyć taką działalność i powiedziała ze nie ma problemu. Wypełnilem wniosek i zaznaczyłem że bede płacił ryczałt miesiecznie ( do 20 nasteonego miesiaca ). Tak wiec ryczałt mam założony i chciałbym sie dowiedzieć na jakie konto mam przelać to 8.5 %
Edit:
Moje zarobiki pochodza z Leadmore, popads oraz Firesub czyli pod najem sie zaliczaja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2015, 11:07 przez explrlz.)
To zależy od twojego miasta, na stronie swojego urzędu skarbowego będziesz miał numery kont, masz przelać pieniądze na rachunek zajmujący się pobieraniem podatku od osób fizycznych - PIT. Nie wiem jak jest w mBanku ale przy opcji przelewu do US w ING Banku wybierasz miasto i podatek jaki płacisz i samo pobiera ci numer konta właściwego urzędu. Pamiętaj aby podać swój PESEL, dane osobowe i symbol PIT-28.
A i jeszcze jedno, nie zapomnij złożyć PIT-28 do końca stycznia następnego roku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2015, 10:31 przez domin_dz.)
ee to zupełnie inna sprawa skoro masz działalność na ryczałcie domin dobrze Ci napisał, na stronie US znajdziesz odpowiedni numer, jednak bardzo możliwe że w twoim koncie internetowym będziesz miał taką możliwośc - mi w ING automatycznie sam wybiera numer konta, zarówno przy płatności za składki zdrowotne, emerytalne, dochodówkę i vat.
W identyfikacji zobowiązania nie trzeba nic pisać, jest to taka jakby dodatkowa informacja. Pamiętaj aby miejsce po przecinku (czyli grosze) zaokrąglić. Jeżeli podałeś prawidłowy PESEL to wszystko wypełniłeś prawidłowo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2015, 11:18 przez domin_dz.)