Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Wybierz Styl: Aktywuj czarny styl Aktywuj jasny styl Aktywuj mobilny styl
Forum o zarabianiu przez Internet !
praca w domu Witaj serdecznie forum o zarabianiu Zarabiam.com
forum o zarabianiu przez internet

Witaj! Nie bez powodu trafiłeś na największe w Polsce Forum o Zarabianiu przez internet! Tutaj gromadzimy pasjonatów zdobywania pieniędzy online i dajemy możliwość poznania tajników pracy w domu. Coraz więcej osób poszukuje sposobów na zarabianie w sieci, co sprawia, że praca w domu przez internet staje się atrakcyjnym źródłem dochodu. W dzisiejszych czasach, zarabianie online to nie tylko alternatywa, ale często również znakomita opcja do tradycyjnej pracy na etacie. Czy zastanawiasz się, jak łatwo zarobić pieniądze? Jeśli tak, to właściwe miejsce! Internet jest pełen możliwości, a my jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami.

Rejestracja na naszym forum jest całkowicie darmowa i niesie ze sobą wiele korzyści:

  • Zakładaj nowe wątki i bierz udział w dyskusjach,
  • Odblokuj dostęp do czatu (Shoutbox),
  • Ogranicz liczbę wyświetlanych reklam,
  • Zdobywaj odznaczenia i reputację,
  • Zyskaj dostęp do ukrytych działów, tematów i linków,
  • Przeglądaj galerię zdjęć i filmów z wygranymi nagrodami,
  • Dostosuj swój prywatny profil,
  • Weź udział w konkursach organizowanych na forum,
  • Skorzystaj z doświadczenia społeczności zarabiającej online od lat,
  • Porównaj stopy procentowe na kontach oszczędnościowych,
  • Wykorzystaj merytoryczną wiedzę naszych użytkowników, by zarabianie w domu stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek,
  • Dowiedz się, gdzie zdobyć darmowe upominki, gadżety i próbki.
  • Pamiętaj to nic nie kosztuje, zarabiam.com to darmowe forum internetowe w którym zasięgniesz informacji "jak zarabiać przez internet".
I co najważniejsze, wszystko to jest zupełnie za darmo! Zarabiam.com to internetowe forum, które udzieli Ci odpowiedzi na pytanie "jak zarabiać przez internet". Teraz praca w domu staje się możliwa! Zarejestruj się już teraz, a dowiesz się wszystkiego o zarabianiu przez internet!

praca w domu


Zapraszamy na Nasze Serwery Minecraft oraz Serwer Minecraft



Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Odpowiedzi Takeagift] [2] [ Historia gier komputerowych - część II] W którym roku wy

Autor Wiadomość
ColdGold Offline
Stały Bywalec
*

Liczba postów: 533
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 499 +

Galeria Wygranych: Tutaj
Forum Gold: 0.00
Post: #1
[Odpowiedzi Takeagift] [2] [ Historia gier komputerowych - część II] W którym roku wy
Sprawdź:
Cytat:Pierwszą przenośną grą komputerową było Tic Tac Toe (kółko i krzyżyk) stworzone w 1972 przez firmę Waco. Wyświetlaczem w tej grze była siatka dziewięciu przycisków, które po naciśnięciu zmieniały kolor na czerwony lub zielony. Pierwszą przenośną konsolą gier wideo z wymienianymi kartridżami była konsola Microvision zaprojektowana w Smith Engineering oraz wydana przez Milton-Bradley w 1979. Z powodu wrażliwego i małego wyświetlacza LCD oraz bardzo małym wyborze gier, sprzedaż konsoli została wstrzymana dwa lata później.

Podczas gdy głównym źródłem zarobków we wczesnym przemyśle gier wideo było tworzenie automatów do gier i konsoli, szybki rozwój komputerów domowych w latach 70. i 80. pozwolił ich właścicielom na tworzenie prostych gier. Wkrótce stworzone zostały różne grupy hobbistów tworzących kolejne gry.

Wiele z tych gier (początkowo klonów klasycznych gier z komputerów uniwersyteckich, a później klonów popularnych gier z automatów) była dystrybuowana dzięki różnym mediom, na przykład poprzez drukowanie kodu źródłowego w książkach (na przykład w Basic Computer Games Davida Ahla), magazynach (Creative Computing) i biuletynach. Wcześni projektanci gier, jak Crowther, Daglow i Yob mogli znaleźć kod swoich gier – o którym nawet nie myśleli, by ochronić go prawem autorskim – opublikowany w książkach i magazynach z usuniętymi ich odpowiednimi tytułami.

Inną formą dystrybucji tych gier było wysyłanie i sprzedaż dyskietek, kaset magnetofonowych oraz kartridżów z zapisanym kodem programu. Krótko potem twórcy zaczęli zakładać własne małe firmy i sprzedawać gry w plastikowych opakowaniach w lokalnych sklepach lub wysyłać je pocztą. Richard Garriott stworzył pierwszą grę cRPG, Akalabeth, i w 1980 sprzedawał ją na własną rękę, dopóki firma California Pacific nie podpisała z nim kontraktu na dystrybucję i sprzedaż gry oraz na stworzenie kolejnej gry (była nią Ultima – 1980).

W 1972 pojawiła się również pierwsza konsola gier wideo, Magnavox Odyssey, podłączona do telewizora. Nie była ona wielkim sukcesem, pomimo tego, że inne firmy z podobnymi produktami (włączając Atari) musiały przez pewien czas płacić za licencję. Na Gwiazdkę 1975 (mówi się również o 1974) Atari stworzyło domową wersję Pong (początkowo pod szyldem Sears Tele-Games). Sukces domowej wersji Pong pociągnął falę naśladowców, tworzących rozmaite wariacje na temat piłeczki i paletki (jedną z nich był polski Ameprod TVG-10 stworzony przez firmę Mera-Elwro w 1983 roku).

Na początku lat osiemdziesiątych przemysł gier komputerowych odczuł pierwszy tak duży rozrost. Powstawały firmy wydawnicze (do dzisiejszego dnia pozostały z nich tylko nieliczne, jak Electronic Arts) i wiele krótkotrwałych przedsiębiorstw oszukujących producentów gier. podczas gdy większość gier z początku lat 80. było klonami istniejących gier arcade, relatywnie niski koszt wydania gier komputerowych pozwalał na stworzenie wielu śmiałych i unikalnych gier. Głównymi komputerami do gier w latach 80. były Commodore 64 i ZX Spectrum.

Również w latach 80. miała miejsce złota era gier arcade, podczas której powstało wiele innowacyjnych technologicznie i definiujących różne gatunki gier. Defender (1980) stworzył gatunek kosmicznej strzelanki i był pierwszą grą, w której pokazano radar ukazujący całą przestrzeń gry. Battlezone (1980) używał grafiki wektorowej do stworzenia pierwszego prawdziwie trójwymiarowego świata gry. 3D Monster Maze (1981) była pierwszą grą 3D na komputery domowe, a Dungeons of Daggorath (1982) dodał różne bronie i przeciwników oraz wyszukane efekty dźwiękowe. Pole Position (1982) używał sprite'ów w celu stworzenia pseudotrójwymiarowej grafiki tworząc "trzecioosobowe wyścigi", w których gracz widzi swój pojazd na swoim ekranie, a przed nim jest wyrysowany tor znikający za horyzontem. Styl ten zostanie w powszechnym użytku do czasu wprowadzenia prawdziwej grafiki trójwymiarowej w grach wyścigowych. Pac-Man (1980) była pierwszą grą, która zdobyła tak ogromną popularność w kulturze masowej i tworzącą pierwszą tak znaczącą postać w grach komputerowych. Dragon's Lair (1983) była pierwszą grą wprowadzającą technikę full-motion video w grach komputerowych.

Podczas gdy Adventure zdefiniowało gatunek gier przygodowych, to dopiero wydanie gry Zork w 1980 spopularyzowało ten gatunek na komputerach domowych. Firma Infocom zdominowała rynek tekstowych gier przygodowych. Gdy możliwości graficzne komputerów zaczęły przeganiać konsole pod koniec lat 80., popularność zdobyły graficzne gry przygodowe i inne gatunki.

Wydany również w 1980 Mystery House Roberty Williams, na Apple II, był pierwszą graficzną przygodówką na komputery domowe. Grafika składała się ze statycznych czarno-białych rysunków, a interfejs gry dalej wymagał, aby wpisywać komendy tak, jak w przygodówkach tekstowych. Gra okazała się bardzo popularna, tak więc Roberta i jej mąż Ken postanowili założyć firmę Sierra On-Line jako producenta gier przygodowych. Mystery House dzisiaj jest praktycznie zapomniane.

W sierpniu 1982 wydany został komputer Commodore 64. Początkowy sukces zawdzięczał dobrej reklamie i niskiej cenie. Komputer był programowalny za pomocą języka BASIC i zawierał zaawansowane możliwości graficzne i dźwiękowe, porównywalne na tamte czasy do konsoli Colecovision. Stał się on najbardziej popularnym komputerem domowym swojego czasu w USA i wielu innych krajach, i najlepiej sprzedającym się modelem komputera.

W kwietniu 1982 roku w Wielkiej Brytanii wypuszczony został na rynek ZX Spectrum, który szybko stał się najbardziej popularnym komputerem domowym w Europie Zachodniej. Oprócz prywatnego importu tego komputera do Polski, ze względu na niewymienialność złotego, próbowano w Polsce produkować jego klony (np. Elwro 800 Junior) używając w miarę możliwości tylko elementów wytwarzanych w Polsce, ewentualnie w krajach socjalistycznych. Na początku lat dziewięćdziesiątych klony ZX Spectrum produkowane w ZSRR stały się tamże najpopularniejszym komputerem domowym.

Firma SuperSet Software stworzyła w 1983 Snipes, tekstową grę sieciową, której celem było przetestowanie nowej sieci komputerowej i zaprezentowanie jej możliwości. Snipes jest oficjalnie uznawane za początkową inspirację dla Novell NetWare. Prawdopodobnie była to pierwsza sieciowa gra napisana na komputery osobiste i jest uznawana wraz z Maze War z 1974 (sieciowa labiryntówka) i Spasim za prekursora takich gier multiplayerowych, jak Doom czy Quake.

Prawdziwie współczesna gra przygodowa stworzona została w firmie Sierra w 1984. Była nią gra King's Quest. Gra była kolorowa i oglądano ją z perspektywy trzeciej osoby. Bohater prowadzony przez gracza mógł zostać umieszczony zarówno przed, jak i za poszczególnymi obiektami na dwuwymiarowym tle narysowanym w perspektywie, tworząc złudzenie trójwymiarowej przestrzeni. Polecenia dalej były wprowadzane za pomocą tekstu. Lucasarts w 1987 stworzył przygodówkę Maniac Mansion zbudowaną na własnym systemie SCUMM, którego innowacyjnością był interfejs typu wskaż i kliknij. Sierra i inne firmy szybko podchwyciły ten pomysł.

Wraz z grą Elite z 1984, David Braben i Ian Bell wprowadzili graczy w erę trójwymiarowych gier domowych, w której przedstawili przekonujący wektorowy świat z wolnością wyboru i tysiącami możliwymi do odwiedzenia układami planetarnymi. Początkowo gra dostępna było tylko na BBC Micro i Acorn Electron, lecz sukces gry przyczynił się do konwersji jej na wszystkie popularne systemy, włączając w to Commodore 64, ZX Spectrum, Commodore Amiga, Atari ST czy nawet Nintendo Entertainment System, chociaż ten ostatni dostępny był jedynie w Europie.

Komputer osobisty stał się konkurencyjną platformą do gier, z wypuszczeniem na rynek w 1984 roku IBM PC/AT. Nowy 16-kolorowy standard EGA pozwolił na uzyskanie jakości obrazu znanej z popularnych komputerów domowych takich jak Commodore 64. Dźwięk jednak dalej pochodził z głośniczka systemowego. Prymitywna czterokolorowa grafika CGA w poprzednich modelach limitowała możliwości komputerów osobistych na rynku gier komputerowych, gdyż taka grafika nie mogła konkurować z C64 czy Apple II.

W tym samym czasie zaprezentowano Apple Macintosh. Komputer nie pozwalał na takie możliwości kolorów, jak Apple II, nadrabiając jednak wyższą rozdzielczością, a system operacyjny obsługujący graficzny interfejs użytkownika wzbudził zainteresowanie niektórych producentów gier (na przykład Lode Runner) nawet przed przywróceniem kolorowego obrazu w Macu II z 1987.

Pod koniec lat 80. przemysł gier komputerowych w Wielkiej Brytanii zaczął się rozrastać. W tej części rynku tryumfy święciły komputery domowe, od ZX Spectrum do Amigi. Producenci i wydawcy oferowali gry głównie na te platformy. Konsola NES nie zdobyła takiej popularności jak w Stanach, a główną konsolą została Sega Master System.

Wraz z wydaniem Atari ST i Amigi w 1985 rozpoczęła się era 16-bitowców. Dla wielu użytkowników w tym czasie były one za drogie do czasu, gdy pod koniec dekady zaczęły się pojawiać w znaczących ilościach klony, to znaczy komputery osobiste kompatybilne ze standardem IBM PC. Komputery te były szybsze i tańsze od wyżej wymienionych komputerów domowych. Standard VGA stworzony w roku 1987 dla komputerów IBM Personal System/2 (powszechnie znanych jako PS/2), umożliwiał wyświetlanie grafiki w 256 kolorach. Było to dużo więcej niż możliwości większości 8-bitowych komputerów domowych, lecz pod względem dźwięku komputery osobiste dalej pozostawały w tyle. Pomimo że zarówno na Atari ST, jak i na Amigę powstawało wiele zaawansowanych technologicznie gier, ich czas życia na rynku okazał się krótszy od 8-bitowych platform.

Firma AdLib ustanowiła jeden ze wcześniejszych standardów dla kart dźwiękowych w 1987 wraz z wydaniem swoich kart, bazujących na chipie Yamaha YM3812. Standard ten przetrwał do czasu, gdy Creative Labs zaprezentowało swoją kartę Sound Blaster w 1989, która miała wiele nowych możliwości względem kart AdLib oraz była kompatybilna z kartami AdLib. Creative Labs stworzyła tym samym nowy standard. Wiele gier jednak dalej obsługiwało nie tylko te, ale również rzadsze karty, jak Roland MT-32 czy Disney Sound Source.

Odpowiedzi :

W którym roku wydany został komputer Commodore 64?

1982

Jak nazywała się pierwsza przenośna gra komputerowa?

Tic Tac Toe
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2010 16:28 przez ColdGold.)
16-12-2010 16:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Ania Online
Forumowy Maniak


Liczba postów: 1241
Dolaczyl: Jan 2012
Reputacja: 1712

Poziom ostrzezen: 0%
Forum Gold: 215.61 [Dotacja]

Warto sprawdzić:
arekman5 Offline
Aktywny
*

Liczba postów: 117
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 175 +

Forum Gold: 0.00
Post: #2
RE: [Odpowiedzi Takeagift] [2] [ Historia gier komputerowych - część II] W którym roku wy
git +

arekman5, członek http://zarabiam.com od Jul 2010.
16-12-2010 16:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Grub63 Offline
..:: SCORPION ::..
*

Liczba postów: 8,210
Dołączył: Mar 2010
Reputacja: 8261 +

Galeria Wygranych: Tutaj
Odznaczenia:

(Zobacz Odznaczenia)
Poziom:
Forum Gold: 0.00
Post: #3
RE: [Odpowiedzi Takeagift] [2] [ Historia gier komputerowych - część II] W którym roku wy
dobrze +

[Obrazek: eRmailBanner2.png]
16-12-2010 17:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Grabowkers Offline
Uzależniony
*

Liczba postów: 1,125
Dołączył: Mar 2010
Reputacja: 409 +

Forum Gold: 0.00
Post: #4
RE: [Odpowiedzi Takeagift] [2] [ Historia gier komputerowych - część II] W którym roku wy
Dzięki, + Wink
16-12-2010 17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika
gumis96 Offline
Stały Bywalec
*

Liczba postów: 782
Dołączył: Jun 2010
Reputacja: 174 +

Forum Gold: 0.00
Post: #5
RE: [Odpowiedzi Takeagift] [2] [ Historia gier komputerowych - część II] W którym roku wy
plusik
16-12-2010 18:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Marello Offline
Klasyka z Głośnika
*

Liczba postów: 5,743
Dołączył: Nov 2009
Reputacja: 797 +

Galeria Wygranych: Tutaj
Odznaczenia:

(Zobacz Odznaczenia)
Poziom:
Forum Gold: 0.00
Post: #6
[Odpowiedzi Takeagift] [2] [ Historia gier komputerowych - część II] W którym roku wy
Wątek zostaje zamknięty, ponieważ moderator uznał że temat został wyczerpany bądź rozwiązany. Jeśli posiadasz nowe pytania prosimy o założenie kolejnego tematu.

[Obrazek: 50_CENT_Vector_Signature_by_mikevectores.png]
11-03-2011 19:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Odpowiedzi Take A Gift] [2] [Tower of London] W którym roku została wziesiona twierd gra11 0 3,722 09-12-2011 19:09
Ostatni post: gra11
  [Odpowiedzi Take A Gift] [2] [Zamek Królewski w Nowym Sączu] W którym roku gościem z gra11 0 3,603 08-12-2011 19:25
Ostatni post: gra11
  [Odpowiedzi Take A Gift] [3] [Tomasz Lipiński, ps. Frantz] Od którego roku gra11 0 2,485 07-12-2011 09:32
Ostatni post: gra11
  [Odpowiedzi Take A Gift] [1] [Adam Michał "Nergal" Darski] W którym roku gra11 0 2,286 06-12-2011 16:56
Ostatni post: gra11
  [Odpowiedzi Take A Gift] [3] [Marek Sikora] W którym roku rozpoczął karierę aktorską? gra11 0 2,538 06-12-2011 08:17
Ostatni post: gra11

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: