Sprawdź:
Mentoring Get paid 2.0 - Mentoring rozwijany od stycznia 2015 roku!
Podstawy zarabiania poprzez Direct Billing
Korzystna alternatywa dla MO i MT
Spis treści:
1. Direct Carrier Billing (DCB) - nowoczesne płatności mobilne
2. Stawki DCB w Eforsie
3. Możliwości zarobkowe modelu DCB
4. Przykład: Monetyzacja testów online
1. Direct Carrier Billing (DCB) - nowoczesne płatności mobilne
Direct Carrier Billing (DCB) - najnowszy model płatności mobilnych w którym możliwe jest pobieranie opłat cyklicznych (subskrypcyjnych - odpowiednik stawki MT) oraz obciążeń jednorazowych (odpowiednik stawki MO).
Bez względu na to czy zarabiamy w modelu płatności jednorazowej, czy subskrypcyjnej - klient podaje swój numer telefonu, a następnie otrzymuje sms zwrotny ze szczegółami transakcji. Aby potwierdzić płatność musi przepisać otrzymany kod. Płatność doliczana jest wówczas do salda rachunku telefonicznego, a my otrzymujemy prowizję.
Chociaż jednorazowa transakcja DCB może wynieść nawet do 150zł, serwisy wprowadziły stawki zbliżone do dotychczasowych modeli MO i MT - dzięki temu ryzyko ew. reklamacji jest zdecydowanie ograniczone.
Model subskrypcyjny działa tu w każdej sieci komórkowej. Ustawowy limit nałożony na MO/MT/IVR w wysokości 35zł/miesiąc NIE OBOWIĄZUJE.
Użytkownik, który zapisze się na subskrypcję DCB obciążany jest cyklicznie 1x w tygodniu przez cały okres subskrybowania usługi. W przypadku braku środków na koncie w danym okresie rozliczeniowym zostanie podjęta kolejna próba pobrania opłat od użytkownika w kolejnym cyklu odnowienia subskrypcji.
Eforsa jako jedyny serwis specjalizujący się w umożliwianiu zarabiania poprzez płatności mobilne, udostępnia zarabianie w modelu DCB bez formalności.
Tym samym serwis daje możliwość zarabiania na odnowieniach, bez ograniczeń, każdemu swojemu użytkownikowi.
Rejestracja w Eforsie: http://eforsa.pl/
Czysty link:
http://eforsa.pl/
2. Stawki DCB dostępne Eforsie
DOSTĘPNE MODELE OPŁAT DCB:
- Płatności cykliczne z odnowieniami 1x7 dni
- Płatności cykliczne z odnowieniami 1x7 dni (z 1-dniowym lub 3-dniowym darmowym okresem testowym)
- Płatności jednorazowe
DOSTĘPNE STAWKI odnowień:
- 25zł (odnowienia 1x7dni) - prowizja +10 zł netto za każdego leada
- 20zł (odnowienia 1x7dni) - prowizja +9zł netto za każdego leada
- 15zł (odnowienia 1x7dni) - prowizja +7 zł netto za każdego leada
- 10zł (odnowienia 1x7dni) - prowizja +4 zł netto za każdego leada
- 5zł (odnowienia 1x7dni) - prowizja +2,5 zł netto za każdego leada
- 20zł - płatność jednorazowa (alternatywa dla MO) - prowizja +9 zł netto za każdego leada (istnieje możliwość pozyskania innych stawek płatności jednorazowych na indywidualne zgłoszenia)
DODATKOWE INFORMACJE:
- W Eforsie działa system inteligentnych płatności alternatywnych mający na celu umożliwienia płatności alternatywnych w różnych problematycznych przypadkach, np. gdy klient ma problem z daną płatnością lub blokadę na wybraną płatność. W takich sytuacjach wybrana przez nas stawka będzie się automatycznie podmieniała na działające u danego klienta rozwiązanie.
- Płatności cykliczne pozwalają na pozyskiwanie odnowień co 7 dni. Nie ma, jak w przypadku MT, stałych dni rozsyłek - każdy subskrybent jest obciążany co 7 dni od dnia rejestracji.
- Stawka (oznaczona DT) z 1-dniowym okresem próbnym polega na tym, że użytkownik zapisuje się do subskrypcji za darmo a obciążenie następuje dopiero po 24h (automatycznie).
- Jeżeli użytkownik, który zapisze się na płatność cykliczną nie ma wystarczającej sumy pieniędzy na koncie ale zapisze się poprawnie i pozostanie w subskrypcji to zostanie obciążony w kolejnym cyklu rozliczeniowym 1x7 dni.
3. Możliwości zarobkowe modelu DCB
DCB zostało dodane zwłaszcza z myślą o trzech tematykach - w których praktycznie nie ma ograniczeń.
Tematyki dedykowane dla DCB to:
- Gry (np. dostęp do dóbr cyfrowych, download, hacki, dodatki, aplikacje, instrukcje, tutoriale)
- Erotyka / Randki (np. dostęp do dóbr cyfrowych, usługi premium, dostęp do stron, czat, pokazy live, zdjęcia i filmy)
- Ezoteryka (np. dostęp do stron i usług o tej tematyce)
Oprócz powyższych, modelu DCB można używać do wszelkiego rodzaju szeroko rozumianego "real contentu" - jako formy płatności.
„Real content” po przełożeniu z ang. oznacza prawdziwą treść/zawartość. Chodzi więc o to, że „klient” faktycznie otrzymuje to – za co zapłacił. Terminem "real content" na forum określa się wszystkie nisze w których DCB/SMS/IVR/PPA pełni rolę tradycyjnej płatności za konkretny produkt/usługę.
Płatności mobilne to, jak sama nazwa wskazuje, forma płatności - tak samo jak przelew bankowy, przelew paypal, paysafecard, karta kredytowa/debetowa, itd. - dzięki której możemy sprzedawać dowolne wirtualne produkty/usługi.
We wszystkich serwisach umożliwiających zarabianie w modelu DCB/SMS, znajdziemy dwa podstawowe rozwiązania umożliwiające wykorzystanie płatności mobilnych jako formy zapłaty za dane wirtualne treści:
- gotowe programy download (klient wchodzi na stronę, dokonuje płatności mobilnej i ściąga pożądany plik)
- content locker (klient po wejściu w link będzie widział jedynie okienko pop-up z instrukcją odblokowania zawartości. Strona zostanie odblokowana dopiero po dokonaniu płatności mobilnej)
Przykłady nisz "real content" w kontekście sprzedaży poprzez płatności mobilne:
- Gotowe grafiki (np. loga, sygnaturki, zdjęcia w tle na FB, projekty koszulek, tapety na pulpit)
- Edytowalne grafiki (np. pliki psd - wizytówek, okładek książek, ulotek, itd.)
- Szablony stron html / szablony wordpress
- Wtyczki WP, skrypty PHP/JS
- Boty, aplikacje
- Arkusze kalkulacyjne
- Wypracowania, wzory prac magisterskich/inżynierskich/licencjackich
- Nagrania dźwiękowe
- Poradniki PDF pasujące do Twojej grupy odbiorców
- Gry/programy
Tematyka gier monetyzowana poprzez DCB dopuszcza oferowanie:
- Downloadu wszelkiego rodzaju gier i aplikacji
- Kluczy do gier
- Hacków, tutoriali instrukcji
- Dodatków i innych dóbr cyfrowych o tematyce gier
Tematyka downloadu monetyzowana poprzez DCB dopuszcza oferowanie:
- Wszelkiego rodzaju dóbr cyfrowych mieszczących się w "real contencie"
- Całkowity zakaz promowania filmów / seriali online. W przypadku posiadania praw do dystrybucji danymi treściami przez użytkownika prośba o dostęp do modelu DCB może być rozpatrzona indywidualnie przez support po wcześniejszym kontakcie użytkownika.
Tematyka erotyki/randek monetyzowana poprzez DCB dopuszcza oferowanie:
- Płatnych streamów erotycznych (kamerki online)
- Płatnych rejestracji w serwisach erotycznych
- Dostępu do danych usług powiązanych z erotyką
- Kont premium, kluczy, dodatków
- Dostępu do dóbr cyfrowych +18 (np. zdjęcia, filmy)
- Płatnych czatów, pokazów live
- Ogłoszeń matrymonialnych i pokrewnych
- Dostęp do innych usług powiązanych z erotyką / randkami
Tematyka ezoteryki dla DCB monetyzowana poprzez DCB dopuszcza oferowanie:
- Dostępu do stron i usług premium powiązanych z ezoteryką
- Pakietów czatu, rozmów, połączeń z wróżkami
- Kont premium, tutoriali, instrukcji powiązanych z ezoteryką
Wszystkie inne od powyższych tematyki powinny być konsultowane z supportem Eforsy przed rozpoczęciem przygotowań do monetyzacji - tak aby upewnić się, że dany pomysł jest możliwy do monetyzacji poprzez DCB.
Większość pomysłów da się dostosować do wymagań DCB - więc warto konsultować sprawę z supportem.
4. Przykład: Monetyzacja testów online
Testy online to sposób na monetyzację bardzo wielu nisz - właściwie z dowolnej tematyki. W stosunku do większości potrzeb ludzkich (zwłaszcza emocjonalnych) można zaprojektować dedykowany test online.
Przykłady tematyk testów:
1. Test IQ - ten test daje stosunkowo duże możliwości doboru niszy, wszystko zależy od tego w jakim kontekście go zareklamujemy. Przykłady:
- Sprawdź swoje IQ i dowiedz się czy jesteś atrakcyjny
- Sprawdź swoje IQ i dowiedz się czy masz szansę dołączyć do mensy
2. Test dopasowania (w kontekście związków; można się wspomagać ezoteryką i wymagać w teście np. podania dat urodzenia obu partnerów)
- Sprawdź czy Twój partner/ka pasuje do Ciebie
- Sprawdź czy się rozwiedziesz
- Sprawdź czy warto wracać do byłego/byłej
3. Test atrakcyjności
- Sprawdź czy jesteś atrakcyjny/a dla płci przeciwnej
- Sprawdź czy jesteś pewny/a siebie
Zaprojektowanie i wykonanie własnego testu online nie jest rzeczą specjalnie trudną. Cały test można (jeśli masz takie umiejętności) napisać samodzielnie w PHP/JS, ale nie ma takiej konieczności ponieważ w internecie jest mnóstwo gotowych już (i darmowych) narzędzi, które nam w tym pomogą.
Monetyzacja testu za pomocą ofert SMS jest możliwa na dwa sposoby -> płatność można pobierać w celu przystąpienia do testu lub w celu poznania wyników.
Podpięcie płatności mobilnych na końcu testu -> w taki sposób by konieczne było poniesienie opłaty w celu prezentacji wyników, wymaga edycji plików wybranej wtyczki z testami. Taki model monetyzacji testów cechuje się zdecydowanie wyższą konwersją, dlatego przedstawiam go poniżej na konkretnym przykładzie:
1. Do stworzenia testu użyjemy darmowej wtyczki:
https://wordpress.org/plugins/wp-testing/ (Psychological tests & quizzes).
2. Jako, że będziemy grzebać w kodzie wtyczki - musimy wyłączyć jej aktualizację. W przeciwnym razie przy każdej aktualizacji będzie się nam resetował modyfikowany plik (lub pliki - w zależności na jakiej wtyczce działamy).
W celu wyłączenia aktualizacji, zmieniamy wtyczce nazwę i wersję. Przechodzimy do zakładki: "wtyczki" -> "edytor" -> a następnie postępujemy tak jak jest to pokazane na screenie (wykonujemy 5 kroków):
screen1
3. Teraz możemy przejść do opublikowania nowego testu. W przykładzie na WP nie mam zainstalowanego żadnego szablonu, nie przyłożyłem się też do wykonania testu -> pokazuję po prostu przykład jak to wygląda:
widok z edytora:
screen2
widok po opublikowaniu:
screen3
4. Następnie dodajemy content locker -> ukrywamy pod nim widoczny na powyższym screenie przycisk odsyłający do wyników testu. W tym celu znów przechodzimy do edytora w sekcji "wtyczki". Musimy znaleźć plik "fill-form.php" znajdujący się w lokalizacji:
Kod:
wp-content/plugins/wp-testing/src/template/test/passer/fill-form.php
Screen pokazuję jak dokładnie dotrzeć do pliku w edytorze:
screen4
5. W pliku "fill-form.php" znajdujemy kod:
Kod:
<p>
<input type="submit" class="button" value="<?php echo $submitButtonCaption ?>" />
<?php if($stepsCounter): ?><span class="steps-counter"><?php echo $stepsCounter ?></span><?php endif ?>
</p>
, a następnie ukrywamy go pod content lockerem LUB - w przypadku "fake contentu" - podmieniamy na inny kod.
Używając innych wtyczek quizowych, sytuacja wygląda analogicznie. Trzeba znaleźć w kodzie kod przycisku odsyłającego do wyników testu.
Reklama
ZYSKAJ DOSTĘP DO STALE AKTUALIZOWANEJ BAZY PORADNIKÓW
PONAD 108 PORADNIKÓW W JEDNYM MIEJSCU!
.