Wszyscy na świecie wydobywają bardziej lub mniej realne
kryptowaluty a ja chciałbym zaprosić Was do powrotu do korzeni i spróbować "pobawić się" w wydobywanie wirtualnego węgla kamiennego
Jakiś czas temu zrobiłem dla "jaj" za przeproszeniem małą gierkę w której było kilka tekstowych budynków i kopało się ten czarny węgiel sprzedając go następnie na wewnętrznej giełdzie. Pokazałem ten twór paru znajomym - im przypasowało - i zaczęliśmy sobie grać online prześcigając się komu uda się więcej zarobić. Następnie gra trochę ewoluowała, dodałem giełdę surowców, elektrownię, wzajemne zależności, zapotrzebowanie budynków. Mam ochotę rozwijać ten projekt coraz bardziej w związku z czym potrzebna mi większa ilość osób do tego aby zorientować się, w którym kierunku podążać. Pisząc coalco nie sugerowałem się żadnymi innymi stronami czy projektami. Po prostu wszystko robiłem zgodnie z jakimś swoim własnym planem, dlatego też w tym momencie nie do końca wiadomo czy to dobra droga. Jak już serwis uzyska reprezentatywną ilość użytkowników z pewnością będę miał lepszy wyznacznik tego, w którą stronę iść z udoskonalaniem coalco.
Ponieważ zabawa z wirtualnymi diengami byłaby strasznie nudna dodałem saldo konta PLN, możliwość ulepszania budynków, program afiliacyjny z prowizją od transakcji na giełdzie, możliwość zwiększania zarobków oraz naturalnie wypłaty realnych pieniędzy z gry. Każdy zawodnik otrzymuje za darmo na start podstawowy budynek kopalni węgla, dzięki któremu nawet bez zbytniego zaangażowania czasowego jest w stanie zarobić około 1.50 PLN na miesiąc - oczywiście dbając o to aby kopalnia dysponowała odpowiednią ilością energii, która jest konieczna do wydobycia węgla. Nie ma żadnych haczyków, nie ma żadnych konieczności wkładania choćby grosza w grę.
Naturalnie pieniądze z powietrza się nie biorą w związku z czym gra posiada swój wewnętrzny system umożliwiający reklamowanie, promowanie bannerów, itd.
Według mojego założenia, gdy gra osiągnie około 1000 użytkowników dodam również reklamy zewnętrzne i myślę, że pozwoliłoby to na uciągnięcie finansowe tego przedsięwzięcia.
Trochę przesznupałem rynek i jestem już niemal pewien, że absolutnie nie odczuje się natręctwa reklam podczas korzystania z gry. Zasadą będzie wyświetlanie maksymalne dwóch bannerów w jednym czasie w miejscach, w których nie będą psuć ergonomii.
Kolejnym działem, który chciałbym omówić są budynki premium znacznie przyśpieszające wydobycie i ułatwiające rozgrywkę. Oczywiście każdy kolejny budynek można nabyć nie angażując ani złotówki w grę. Bazując tylko na podstawowym sektorze i umiejętnie handlując surowcami na giełdzie z pewnością po pewnym czasie będzie nas stać na zakup kolejnego budynku premium. Istnieje oczywiście możliwość zasilenia swojego konta, kupna budynku premium i wydobywania większej ilości węgla od razu. Niektóre konfiguracje mogą prowadzić wręcz do samowystarczalności, ale podjąłem taki krok świadomie. Osoby, które dołączą do gry z pewnością zauważą pewne zależności. Budynki premium zapewniają większe zyski, ich konfiguracje są ustawione w sposób adekwatny do możliwości gry, jej funduszy i potencjału reklamowego, choć być może w przyszłości pewne parametry ulegną zmianie.
Naturalnie osoby, które już teraz posiadają budynek premium będą osiągały wydajność taką, jaka została określona podczas nabycia. Kolejną cechą budynków premium jest fakt, iż one są sprzedawalne. Możemy je sprzedać nawet po jednym dniu. Podczas sprzedaży budynku premium system zwraca nam 90% jego wartości. W związku z tym zupełnie nieopłacalne jest jego sprzedanie w ciągu pierwszych około 50 dni gry. Następnie z każdym dniem, nawet 10% prowizja za sprzedaż wyjdzie nam in plus dzięki zwiększonemu przez ten czas wydobyciu i przyśpieszonych zarobkach.
Jakieś rady do gry na początek z mojej strony?
Tak! Przede wszystkim nie opłaca się sprzedawać węgla na bieżąco. Jeśli możecie, trzymajcie go nawet jeśli pojawia się ciekawe zlecenie kupna na giełdzie. Na giełdzie od czasu do czasu pojawiać się będą tzw. oferty interwencyjne oferujące sporo wyższe stawki, dzięki czemu nawet z podstawowym budynkiem kopalni można będzie przyrobić niezłą stawkę procentową. To taka zachęta, aby pojawiać się w grze dość regularnie.
Wady gry?
Oj są. Przede wszystkim graficzne z czego zdaję sobie sprawę. Obecnie dość intensywnie pracuję nad rozbudową grafiki i nie dalej niż w ciągu miesiąca będzie to już lepiej - mam nadzieję - wyglądało. Grafiki obecnie praktycznie nie ma, ale uwierzcie mi, że jeszcze miesiąc temu wszystko opierało się tylko i wyłącznie na tekscie. Jako pozytyw należy wspomnieć z mojej strony, że pod względem technicznym wszystko działa jak należy, wszelkie wartości, zależności, skrypty zostały napisane, obliczone i wdrożone z ogromną starannością.
Co dalej?
Rozwijanie coalco daje mi mnóstwo frajdy, mam sporo pomysłów ale jak wspominałem na początku chciałbym poznać opinie większej ilości osób. Także jeśli ktoś z Was dołączy i ma jakieś sugestie to proszę o wiadomość. Te najbardziej cenne z przyjemnością nagrodzę wagonem węgla
Czy to hyip/ponzi/oszustwo?
Zapewne pojawią się takie głosy i wcale się im nie dziwię. Moje założenia oraz kalkulacje od samego początku polegały na realnych możliwościach utrzymania COALco. Fakt, można tutaj kupić budynek Premium za 10 PLN i on daje nam przewagę nad podstawową konkurencją, zwiększa wydobycie i co za tym idzie zarobki ale - o ile - mój plan biznesowy, oferta reklamowa, system prowizji, potrąceń, dodatków, opłat, wynagrodzeń zdają egzamin to wtedy również głosy sprzeciwu będą w stanie zrozumieć, że możliwym jest osiągnięcie wszystkich założonych celów - zarówno przez COALco jak i osób uczestniczących w COALco.
Program partnerski?
Jest. Działa. Ma się dobrze. Sporo czasu zastanawiałem się nad ewentualnym systemem afiliacyjnym. Doszedłem do wniosku, że najbardziej przejrzystym oraz przede wszystkim zdrowym dla samej rozgrywki będzie system prowizyjny z transakcji na giełdzie węgla. Nie z zakupów budynków premium, nie z procentu z przychodów, nie z zysków. COALco płaci 0.5% wartości każdej transakcji (kup/sprzedaj) na giełdzie węgla, której dokonała Twoja osoba polecona.
Elektrownia węglowa?
Na początku jej nie było i nie było jej również w planach. W pewnym momencie doszedłem do wniosku, że głupio byłoby wydobywać węgiel i sprzedawać go tylko i wyłącznie w eter. Dzięki elektrowni mamy popyt na węgiel. Do tego doszło zapotrzebowanie na energię w przypadku kopalni. Mamy zdrowy duet który napędza transakcje na giełdzie. Gdy ktoś posiada już rozbudowaną kopalnię i elektrownię to gra zaczyna być dopiero wesoła i jesteśmy tak naprawdę samowystarczalni. W chwili obecnej...
Dlaczego w chwili obecnej?
Ponieważ cały czas pracuję nad systemem rozbudowy poszczególnych budynków, ich poziomów. Być może kiedyś będzie możliwość wyboru ścieżki gry (podstawowa / zaawansowana), ponieważ zbyt duża rozbudowa poszczególnych modułów może zniechęcić sporo osób, a tego też nie chcemy.
Z kronikarskiego obowiązku przytoczę również kilka FAQ:
Czy coalco jest darmowe?
Rejestracja w COALCO jest całkowicie darmowa i aby korzystać z naszej platformy nie jest konieczna jakakolwiek płatność z Twojej strony.
W jaki sposób mogę zarabiać w coalco?
Podstawowym dobrem, dzięki którym możesz zarabiać prawdziwe złotówki w grze jest węgiel. Nawet podstawowa (darmowa) kopalnia da Ci możliwość wydobywania ponad 10 tysięcy ton węgla miesięcznie, dzięki czemu zyskasz około 1.50 PLN. Swoje pieniądze możesz w każdej chwili wypłacić lub inwestować w surowce / dalszą rozbudowę kopalni.
Czy muszę poświęcać dużo czasu aby kopalnia pracowała?
Jedyne czego kopalnia potrzebuje do pracy i utrzymania aktywności to energia z elektrowni. Jeśli zadbasz o odpowiednie zasoby energii, Twoja aktywność może zostać ograniczona do minimum. Warto jednak odwiedzać swoje konto regularnie, ponieważ sytuacja na giełdzie surowców dość często pozytywnie zaskakuje. Gdy nie logujesz się regularnie na swoje konto, najprawdopodobniej omija Cię możliwość sprzedaży węgla po znacznie wyższej cenie. A to gwarantuje jeszcze większy zysk z wydobycia.
Na jakiej zasadzie działa wydobycie węgla?
Jeśli kopalnia dysponuje odpowiednią ilością energii wydobycie odbywa się 24 godziny na dobę, zgodnie z określoną wydajnością. Wydajność wydobycia zależy także od poziomu rozbudowy Twojej kopalni o odpowiednie sektory. Cały proces odbywa się w sposób zautomatyzowany a świeżo wydobyte surowce pojawiają się na Twoim koncie co 60 minut.
W jaki sposób mogę wypłacić swoje zyski?
W każdej chwili możesz sprzedać posiadane surowce na giełdzie węgla i/lub energii za realne pieniądze (Saldo PLN). Możesz także wystawić swoje zlecenie sprzedaży po
odpowiadającej Ci cenie. Saldo konta w PLN możesz w każdej chwili wypłacić lub zasilić za pomocą przelewu bankowego lub płatności Bitcoin.
Czy jedna osoba może posiadać więcej niż jedno konto?
Z oczywistych względów jest to zabronione i grozi zablokowaniem wszystkich powiązanych kont.
Jeśli ktoś dotrwał do końca mojej pisaniny to zarabiam.com jest pierwszym miejscem, w którym promuję coalco w związku z czym oferuję pierwszym stu osobom bonusy w postaci:
+ 1000 ton węgla, warte niewiele ale daje już możliwość zorientowania się na giełdzie surowców i porobienia kilku transakcji bez obawy o jakąś stratę,
+ 180 MWh energii, zaspokajającej zapotrzebowanie podstawowej kopalni na najbliższych 7 dni,
+ 1000 wyświetleń bannera o rozmiarach 728 x 90
UWAGA! BONUS ZOSTAŁ JUŻ ROZDANY
Tak więc zapraszam wszystkich do gry i liczę na konstruktywną krytykę!
https://coalco.pl
______________________________________________________________________________________________________________________
Aktualizacje, ważniejsze zmiany i poprawki: (W nawiasie podano autora sugestii lub inspiratora)
29.03
- Modyfikacja podstrony kopalni podstawowej związana z wprowadzeniem nowych budynków, siatki logistycznej, surowców
- Optymalizacja podstrony "Wpłata BTC" (CraftRidersPL)
28.03
- Modyfikacja belki informacyjnej
27.03
- Optymalizacja strony głównej
- Optymalizacja podstrony "Wydobywaj"
- Optymalizacja podstrony "Węgiel - dodaj ofertę kupna"
- Optymalizacja podstrony "Węgiel - dodaj ofertę sprzedaży"
- Optymalizacja podstrony "Węgiel - oferty kupna"
- Optymalizacja podstrony "Węgiel - oferty sprzedaży"
- Optymalizacja podstrony "Energia - dodaj ofertę kupna"
- Optymalizacja podstrony "Energia - dodaj ofertę sprzedaży"
- Optymalizacja podstrony "Energia - oferty kupna"
- Optymalizacja podstrony "Energia - oferty sprzedaży"
- Optymalizacja podstrony "Wszystkie oferty"
- Optymalizacja podstrony "Kopalni podstawowej"
26.03
- Wprowadzenie punktów doświadczenia [W toku] (Kolorpurpury)
- Optymalizacja podstrony "Węgiel - dodaj ofertę kupna"
- Optymalizacja podstrony "Węgiel - dodaj ofertę sprzedaży"
- Optymalizacja podstrony "Węgiel - oferty kupna"
- Optymalizacja podstrony "Węgiel - oferty sprzedaży"
- Optymalizacja podstrony "Energia - dodaj ofertę kupna"
- Optymalizacja podstrony "Energia - dodaj ofertę sprzedaży"
- Optymalizacja podstrony "Energia - oferty kupna"
- Optymalizacja podstrony "Energia - oferty sprzedaży"
- Dodanie podstrony z ofertami kupna/sprzedaży węgla (Kolorpurpury)
- Przebudowa strony kopalni podstawowej związana z wprowadzaną aktualizacją
- Zmiana kosmetyczna szaty graficznej
25.03
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronach "Giełda - oferty sprzedaży" oraz "Giełda - oferty kupna" (Rachman)
24.03
- Wprowadzenie ograniczenia liczby wystawionych ofert na giełdzie przez użytkownika do 3. każdego typu (Kolorpurpury)
23.03
- Opublikowanie "Giełdy budynków" (Kolorpurpury, Karimes)
- Zmiany na podstronach budynków związane z wprowadzeniem giełdy budynków
- Zmiana na giełdzie energii / możliwość wystawiania ofert o wartości do 6. miejsc po przecinku (Kolorpurpury, Karimes)
- Dodanie linku do podstrony "Wydobywaj" umożliwiającego wydobywanie surowców z większej ilości urządzeń bez konieczności logowania się
- Zmiana minimum ilości surowców w wystawianej ofercie kupna/sprzedaży z 10,000 na 1,000 (Hajer)
- Wprowadzenie możliwości sortowania tabeli na podstronie "Kontrahenci" wg. nazwy użytkownika, wydobycia t/h, prowizji, ostatniej aktywności (Korlim)
22.03
- Prace wdrożeniowe "Giełdy budynków premium"
- Zmiany na podstronach poszczególnych budynków premium
- Poprawki w panelu głównym użytkownika związane z powstaniem "Giełdy budynków premium"
- Poprawki na podstronie "Transakcje" związane z powstaniem "Giełdy budynków premium"
21.03
- Zmiana głównego środka płatniczego w przypadku rozbudowy poziomu kopalni podstawowej z PLN na tony węgla (Kolorpurpury, Karimes)
- Zmiana głównego środka płatniczego w przypadku zakupu / sprzedaży budynku premium z PLN na tony węgla (Kolorpurpury, Karimes)
- Zmiana prowizji z transakcji giełdowej z 1% na 2%
- Zmiana prowizji od kontrahentów z 1% na 0.5%
- Poprawki w panelu głównym użytkownika związane ze zmianą głównego środka płatniczego
- Poprawki na podstronie "Transakcje" związane ze zmianą głównego środka płatniczego
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronie "Kopalni podstawowej" (Rachman)
- Dodanie podstrony "Aktualizacje" (Pewue)
20.03
- Dodanie możliwości dodatkowego wydobywania węgla za pomocą przeglądarki
- Modyfikacja panelu belki informacyjnej o zasobach/przychodach/zużyciu
- Poprawki w panelu głównym użytkownika związane z wydobywaniem węgla przez przeglądarkę
- Poprawki na podstronie "Transakcje" związane z wydobywaniem węgla przez przeglądarkę
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronie "Przywrócenie hasła" (Emkalion)
19.03
- Zmiana kosmetyczna szaty graficznej, dostosowanie panelu użytkownika do pozostałych podstron
18.03
- Dodanie informacji na podstronie "Kontrahenci" o dniu ostatniej aktywności poleconego (Rachman)
- Zmiana minimalnej liczby kontrahentów do kupienia na "Giełdzie kontrahentów" z 50. na 4.
- Dodanie informacji o maksymalnej możliwej ilości surowców do zakupienia na giełdzie (wg. stanu ilości środków oraz najatrakcyjniejszej oferty) (Rachman)
- Dodanie informacji o wystarczających zasobach energii na dni / godziny
17.03
- Dodanie licznika ilości kontrahentów (Korlim)
- Dodanie możliwości rozbudowy kopalni podstawowej o 10. poziomów
- Dodanie maksymalnej możliwej ilości węgla do sprzednia w formularzu sprzedaży węgla na giełdzie (FreeDoge)
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronie rozbudowy budynku kopalni podstawowej (Emkalion)
16.03
- Przygotowanie podstrony z płatnymi reklamami (Korlim) [w toku]
- Podstrona konkursowa dla osób polecających z rankingiem obrotu na giełdzie (PremAccHack)
15.03
- Dodanie podstrony "Przypomnienie hasła" (FreeDoge)
- Zmiana ilości surowców początkowych (ShuQi)
- Zmiana wartości wydobycia na podstronie "Kontrahenci" z t/dobę na t/godzinę (ShuQi)
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronie "Kampanii reklamowych" (Emkalion)
- Modyfikacja podstrony "Kup kredyty"
14.03
- Zmiana sposobu wyświetlania powiadomień (Gremquen)
- Zmiana kolorów wyświetlania przycisków dostępności budynków na stronie głównej (Gremquen)
- Poprawki w optymalizacji kodu (Rachman)
- Dodanie źrodła rejestracji osoby poleconej na podstronie "Kontrahenci" (Rachman)
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronach giełdy surowców (Emkalion)
13.03
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronach giełdy surowców (Emkalion)
- Modyfikacja podstrony "Dodaj banner"
- Modyfikacja podstrony "Zarządzaj bannerami"
12.03
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronach giełdy surowców (Emkalion)
- Modyfikacja podstrony "Giełda kontrahentów"
11.03
- Dodanie informacji o zużyciu/wydobyciu surowców na głównej belce (Wegen)
- Dodanie informacji o ilości posiadanych kredytów reklamowych na podstronie Dodaj banner (Rachman)
- Poprawa optymalizacji kodu na podstronach giełdy surowców (Emkalion)
https://coalco.pl