Postanowiłem napisać wam recenzje gry RoM.
WSTĘP
Gra została stworzona przez Runewaker Entertainment, natomiast została wydana początkiem 2009 roku przez firmę Frogster Interactive. Produkcja okazała się dużym sukcesem, już w wersji beta było mnóstwo aktywnych graczy. RoM jest dobrze oceniana w kilkunastu różnych portalach dotyczących MMORPG.
GRAFIKA/DŹWIĘK
Grafika w grze jest trochę "cukierkowa", ale to tylko dodaje jej uroku. Gra powinna ruszy na każdym komputerze, można ostawić na małych detalach, średnich i wysokich, więc posiadacze starszych komputerów możecie śmiało pobierać. Ta gra ma również doskonale dobraną grafikę do każdej sytuacji. Gdy podchodzimy to jakiegoś cmentarza muzyka robi się cichsza spokojniejsza i taka "mroczna". Gdy wchodzimy do zamku grają trąbki, bębny itp.
kilka ss z pokazaną grafiką:
WIERZCHOWCE
W grze mamy możliwość używania różnych bestii do jazdy. Nie które dają 60% szybkości, a jeszcze inne 65%. Wierzchowce nie są darmowe chociaż na początku dostajemy konia na 24h i na 18lvl także dostajemy konia na 24h. Jest bardzo dużo wierzchowców jednak nie podam listy bo miałem format kompa i RoM mi się dopiero ściąga.
Kilka ss z neta razem z wierzchowcami:
AKTUALIZACJE
Gram w RoM jakiś miesiąc i już odbyło się chyba 7/8 różnych aktualizacji dzięki, którym gra jest ciekawsza.
GILDIA
Tak jak w każdej grze to i W RoM są gildie. Żeby założyć gildie potrzebujemy 20lvl i 100k złota. Gdy dołączymy do naszej wymarzonej gildii możemy zbierać dla niej surowce takie jak: ruda, zioła i drewno. Kiedy mamy już odpowiednią liczbę surowców to gildia może "postawić" zamek. Nie dawno została w prowadzona możliwość prowadzenia wojen gildii. Tutaj nie jest tak jak w innych mmo, że tylko gildie się biją, tutaj gdy gildie mają wojnę ich zamki są stawiane obok siebie i podczas wojny może ozywać machin oblężniczych.
DOMEK
Na 1lvl otrzymujemy domek, w którym możemy trzymać nasz ekwipunek itp.
POSTACIE
W RoM został wprowadzony system dwuklasowy czyli na 1lvl wybieramy np. wojownika, a na 10lvl może wybrać drugą postać np. maga.
Lista postaci:
- Wojownik
- Mag
- Zwiadowca
- Łotr
- Kapłan
- Rycerz
-Strażnik
-Druid
SŁOWNICZEK POJĘĆ
* AFK(to chyba każdy zna
- Away From Keyboard, szybka informacja o tym, że ktoś na chwilę odchodzi od komputera.
* Buff - czar wzmacniający, na ogół trwa określoną ilość czasu.
* Boss - najsilniejsza wersja moba.
* Craft - wytwarzanie przedmiotów.
* CC/Crowd Control - skille pozwalające na kontrolowanie mobów (root, stun, fear).
* DPS - Damage Per Second (obrażenia na sekundę). Określa ile obrażeń postać średnio zadaje w jedną sekundę. (Patrz też: Klasa DPS).
* Debuff - czar osłabiający, rzucany przez wrogów, na ogół trwa określoną ilość czasu.
* DoT - Damage over Time, czar zadający co określoną ilość sekund obrażenia.
* Build - odpowiednie ustawienie/wytrenowanie skilli postaci jest tak nazywany.
* Elite - silniejsza wersja moba.
* Fear - czar powodujący, że przeciwnik utraci kontrolę nad normalnym poruszaniem się. Zacznie chaotycznie biegać po terenie.
* Gold - pieniądze.
* Healer - klasa zajmująca się głównie leczeniem innych graczy.
* HoT - Heal over Time, czar leczący, który co określoną ilość sekund sam leczy postać o daną wartość.
* Imba - od Imbalanced - określenie, że coś jest super, dawniej: niezbalansowane w pozytywnym znaczeniu.
* Klasa DPS - klasy, których głównym zadaniem jest robienie DPS. W Runes of Magic klasami DPS są: rogue, warrior, scout, mage.
* Loot/Drop - zdobycz z zabitego bossa, moba.
* Lootowanie - podnoszenie przedmiotów z moba/elite/bossa.
* Mob - określenie wrogów w grach MMO.
* Matsy - materiały/surowce potrzebne do wytworzenia przedmiotów i innych.
* Ninja Looter - złodziej nadużywający przycisku Need, nie stosujący się do zasad Need/Greed.
* Nerf - osłabienie postaci przez developerów.
* Newbie - osoba zaczynająca grę, mająca małe pojęcie o grze, ale pragnąca zdobycia wiedzy.
* Noob - osoba mająca nikłe pojęcie o grze, usilnie starająca się przekonać wszystkich, że ma racje. Nawet wtedy, gdy nie ma racji. Osoba bardzo słabo grająca i nie przyjmująca krytki.
* OP - od OverPowered, określenie, że coś jest zbyt mocne,silne. Na ogół niezbilansowane.
* Pull - zaatakowanie moba/bossa. Określenie wzięło się od odciągania moba od grupy. (Inne określenie: Lure).
* Party - drużyna.
* Root - unieruchomienie moba.
* Skill - umiejętność.
* Tank - na ogół postać posiadająca największą obronę oraz skille umożliwiające szybkie nabijanie aggro. Celem tanków jest trzymanie na sobie bossów, tak aby całe party mogło bezpiecznie atakować bossa.
* Whine - marudzenie, narzekanie na dany temat.
* Zerg - technika polegająca na pokonaniu wroga taktyką: im więcej nas, tym lepiej.
Są to tylko podstawowe pojęcia.
PARTY/SOLO
Pewnie myślisz, że przejdziesz tą grę samemu- to się grubo mylisz. Jest tutaj pełno questów, których samemu po prostu nie ma jak wykonać.
System Item Shop
Tak jak w każdej grze jak i RoM jest także is, w którym kupujemy diamenty za realną kasę. Jednak tutaj nie ma tak jak w innych mmo, że kupie diamenty i już jestem dużo lepszy od innych. W RoM za diamenty kupuje się meble do domu, wierzchowce itp.
GAMEPLAY
Macie jeszcze filmik z YouTube i RoM:
[youtube]mHcoo2dt060&feature=player_embedded#![/youtube]
[youtube]GxWvXbBYQNQ&feature=player_embedded[/youtube]
I filmik jak został pokonany najsilniejszy potwór w grze:
Kod:
http://www.runesofmagic.com/pl/videos,id181,patch_216_upadek_wladcy_demonow.html
PRZYDATNE LINKI
Rejestracja:
Kod:
http://www.runesofmagic.com/pl/user,register.html
Strona gry:
Kod:
http://www.runesofmagic.com/pl
NEED/GREED
Podczas swojej przygody z RoM będzie wiele zadań, których bez grupy nie można wykonać. No dobra mamy już kilku kolegów w pt, ale trzeba przestrzegać pewnych nie pisanych zasad. Główną zasadą, którą opiszę jest need i greed. Gdy zabijemy potwora to wypada z niego przedmiot i tu jest pytanie- kto go ma wziąć ? W RoM gdy jesteśmy w grupie i wypadnie przedmiot z potwora to na ekranie pojawia się okienko, w którym mamy do wyboru need(potrzeba), greed(chciwośc) i pass. Jeśli chcemy zdobyć ten item to klikamy jeden z przycisków.
NEED- wciskamy tylko w tedy gdy przedmiot możemy założyć lub założymy za kilka lvl.
może on podnieść statystyki postaci
GREED- wciskamy gdy nie chcemy item dla siebie tylko chcemy go np. sprzedać
PASS- rezygnujemy z przedmiotu, nie jest on nam potrzeby
Taki system drop w drużynie to bardzo dobre rozwiązanie, bo przecież nikt nie chce żeby mag zabierał rycerzowi tarczę itp. Nie polecam nadużywania need, bo Cię nazwą Ninja Looter i wtedy masz małe szanse na dostanie się do pt!
ŚMIERĆ W ROM
Podczas swojej przygody z RoM pewnie nie jednokrotnie z giniesz, dlatego opiszę tutaj jak wygląda śmierć. Gdy potwór nas pokona odradzamy się w miejscu odrodzenie i ma dług. Dług jest to jakaś ilość expa i punktów talentu, którą musimy oddać po śmierci. Jak oddajemy ten dług? To proste, gdy zabijamy potwory lvl nam nie rożnie tylko dług się zmniejsza.
Dług można trochę zmniejszyć, wystarczy iść do miejsca zgonu i kliknąć na nagrobek.
WYKONANIE Kalis