![]() |
Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - Wersja do druku +- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com) +-- Dział: Prawo i Podatki (/Forum-Prawo-i-Podatki-195) +--- Dział: Prawo i Podatki (/Forum-Prawo-i-Podatki-228) +--- Wątek: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu (/Temat-Reklamacja-uszkodzonego-przedmiotu-76244) |
Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - vankosiara - 11-09-2013 19:46 Siemka. Zakupiłem mikrofon parę dni temu. Dzisiaj doszedł. Z rana przyszedł listonosz i zostawił paczkę w skrzynce. Ja dzisiaj o 19 wyjmuję paczkę a tutaj mikrofon jest złamany. Co mam robić w sprawie reklamacji? Na razie napisałem do gościa i wysłałem mu zdj. uszkodzonego przedmiotu. Czy on musi pokryć koszta przesyłki? Czy jest szansa na to by odmówił reklamacji? Jak to wygląda na Allegro? (tam zakupiłem) RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - Madroxx - 11-09-2013 19:56 Przy zakupie przez internet masz prawo oddać przedmiot do 7 albo 10 dni. Koszt przesyłki leży po twojej stronie. Co do uszkodzonego przedmiotu to już nie jestem pewny jak to wygląda. RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - pr3tor - 11-09-2013 20:17 a paczka była ubezpieczona? Odp: RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - hbr - 11-09-2013 20:23 (11-09-2013 19:56)Madroxx napisał(a): Przy zakupie przez internet masz prawo oddać przedmiot do 7 albo 10 dni. Koszt przesyłki leży po twojej stronie. Tak, ale przedmiot w stanie fabrycznym, czyli nie odpakowany , bez śladów użycia. Czyli złamany nie podejdzie pod to. Sprzedający pewnie powie, że to nie jego broszka. Poczta Polska chyba do 150 zł ma ubezpieczenie, także maks o taką kwotę się możesz starać. RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - vankosiara - 11-09-2013 20:25 Była to paczka pocztowa priorytetowa, nie płaciłem dodatkowych kosztów więc raczej nie była ubezpieczona. Z jakiej racji to ja mam pokrywać koszta wysyłki z powrotem jeżeli ja w żadnym stopniu nie zawiniłem..? @up Nie jego broszka? W jego interesie jest to by paczka doszła cała i zdrowa a takowej nie otrzymałem. Widać, że może mieć coś na sumieniu bo nie odp na @ a tel ma wyłączony.. RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - pr3tor - 11-09-2013 20:32 tzn tak Jeśli na aukcji nie było napisane że paczka ubezpieczona to chyba nic nie możesz zrobić, bo sprzedawca nie weźmie odpowiedzialności za pocztę polską i ich roznoszenie listów. Jeśli coś reklamujesz to koszty powinien ponieść sprzedawca. Jeśli coś wymieniasz to koszty ponosisz Ty. EDIT: hbr.. jakie fabrycznie nieodpakowane.. to jak vankosiara miał sprawdzić czy mikrofon jest ok ? Weź się zastanów.. RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - vankosiara - 11-09-2013 20:36 Mikrofon jest używany ale w aukcji napisane, że idealny stan itp.. Czyli nie ma fabrycznego opakowania bo takowego nie dostałem. I nie, nie wymieniam przedmiotu tylko go reklamuje. Mogę darować te przesyłkę w jedną stronę lecz za drugą nie mam zamiaru płacić. Tutaj macie aukcje : http://allegro.pl/mikrofon-logitech-usb-desktop-microphone-45zl-bcm-i3512499543.html RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - pr3tor - 11-09-2013 20:41 możesz spróbować napisać do gościa z allegro i zobaczyć co odpisze. Tak jak pisałem wyżej, może być tak że zwróci pieniądze, wymieni mikrofon albo po prostu nie weźmie odpowiedzialności za paczkę.. RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - Jacuss - 11-09-2013 20:44 Ja na miejscu sprzedającego zwalił wine na pocztę ;-) RE: Reklamacja uszkodzonego przedmiotu - Madroxx - 11-09-2013 20:49 Z tego co pamiętam gdy kupimy od osoby prywatnej nie mamy ustawowego prawa do zwrotu chyba, że sprzedający się zgodzi. |