[Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - Wersja do druku +- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com) +-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9) +--- Dział: Programowanie (/Forum-Programowanie-364) +--- Wątek: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? (/Temat-Stworzenie-gry-przegladarkowej-Czy-wystarczy-JavaScript-HTML-CSS-154768) Strony: 1 2 |
[Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - Resk - 16-02-2018 20:57 Witam serdecznie! O programowaniu mam co najwyżej podstawowe pojęcie. Niedawno zacząłem się uczyć JavaScript. Moje pytanie właściwie zadane już w temacie. Czy do napisania gry przeglądarkowej (nie klienckiej - coś w stylu Travian) wystarczy znać język programowania - JavaScript. Do tego HTML, CSS. Czy jednak PHP/MySQL też jest konieczne i niezbędne? Czytałem o Node.JS pobieżnie - działa podobnie jak PHP po stronie serwera - jeśli popełniłem błąd proszę o skorygowanie. [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - patrolpxd - 16-02-2018 21:13 Raczej bez PHP i MySQL nie dasz rady. PHP odpowiada za pracę po stronie serwera a jakbyś chciał ogarnąć żeby mogli się zalogować/zarejestrować potrzebujesz bazy danych więc bez SQL nie ma opcji :/ Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka RE: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - rachman - 16-02-2018 21:43 Bez baz danych ciężko to widzę. Można nawet w plikach zapisywać dane ale to masochizm... Samo JS, CSS i HTML by wystarczyło do prostych gierek gdzie za każdym razem trzeba zaczynać wszystko od zera. RE: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - unluckyunit - 16-02-2018 22:28 Node.js jest to srodowisko uruchomieniowe dla javascriptu. Czyli możesz stworzyć backend javascriptowy, odpalać kod js po stronie serwera. RE: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - dzemba - 17-02-2018 00:27 Dokładnie, więc PHP nie jest wymogiem , ale jeżeli ma to być gra typu traviam, baza danych i jakaś technologia backgroundowa jest niezbędna. PS. jako prace inżynierską pisałem taką grę, i powiem szczerze, że żałuję, robiłem to 2 miesiące a i tak była tylko połowa opcji które zaplanowałem to nie projekt na jedną osobę, szczególnie w moim przypadku bolało robienie grafik. RE: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - Micosh - 18-02-2018 17:23 Jak chcesz iść najprostszą drogą to AJAX do async pobierania danych z bazy (powiadomienia, wiadomości, stan surowców/expa na żywo). Nie ominiesz tego, że coś od strony serwera jest must have. PHP + MySQL nie jest trudny, szczególnie jakbyś zrobił sobie tylko łączenie z bazą i wołanie do phpa po wartości z bazy. HTML + JS + CSS + AJAXik + PHP spokojnie Ci wystarczy na początek. Potem możesz trochę bardziej się douczyć RE: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - Resk - 18-02-2018 19:21 Dziękuję Wam wszystkim! RE: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - flown - 19-02-2018 08:58 Ja tylko wtrące, że mógłbyś zastąpić PHP i SQL javascriptem. Jakbyś użył NodeJS na backendzie i MongoDB jako bazy danych to dałoby rade. Cały czas pisałbyś w js. Druga sprawa, że nodejs do pisania api to słaby pomysł. Tak samo MongoDB nie jest idealny i ma swoje plusy i minusy. RE: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - Micosh - 19-02-2018 19:28 @up Nie da się ukryć, że każdy odpowiada trochę według siebie. Ja zaproponowałem PHP'a i MySQL'a, ale nie neguję przy okazji innych rozwiązań, których nie używam, albo zwyczajnie nie znam. Nie wiem jaki jest poziom trudności i próg wejścia w nodejs, ale ciut wiem, jaki jest w PHP, dlatego postawiłem na niego Drogi autorze, najlepiej jak rozejrzysz się w dokumentacji, albo w przykładowym kodzie. Znajdziesz coś dla siebie. No i powodzenia RE: [Stworzenie gry przeglądarkowej] Czy wystarczy JavaScript + HTML + CSS? - useSession - 18-03-2018 23:30 (19-02-2018 19:28)Micosh napisał(a): @up Nie da się ukryć, że każdy odpowiada trochę według siebie. Ja zaproponowałem PHP'a i MySQL'a, ale nie neguję przy okazji innych rozwiązań, których nie używam, albo zwyczajnie nie znam. Nie wiem jaki jest poziom trudności i próg wejścia w nodejs, ale ciut wiem, jaki jest w PHP, dlatego postawiłem na niego Ogólnie PHP jest dobrym rozwiązaniem tylko na krótką metę. Nie wiem czy wiecie, ale Margonem początkowo był tylko zadaniem na zaliczenie studiów. Chłopaki stworzyli sobie grę w PHP + MySQL i potem zaczęli ją rozwijać na rynek. Początkowo PHP spisywało się nawet dobrze, lecz gdy przybyło graczy to serwer nie dawał rady, bo kordy graczy i inne rzeczy tego typu były zmieniany z każdym ruchem. Chłopaki od Margonem przepisali cały serwer prawdopodobnie do Node.js Oczywiście, nie twierdze że nie jest możliwe zoptymalizowanie serwera w PHP bo są chińskie gry które właśnie jego używają. Ale lepszą i długofalową metodą jest użycie Node.js do stron serwereowych. Środowisko Node.js jest świetne do aplikacji działających w czasie rzeczywistym. |