(03-08-2021 14:52)precell napisał(a): [ -> ]Osobiście bardzo polubiłem JavaScript. Na początku strzeliłem sobie w kolano, korzystając z jquery. Na chwilę obecną unikam wszelkich bibliotek jak ognia ;-)
JS polecam się uczyć pisząc tak zwane skrypty użytkownika. Czyli bierzesz sobie jakąś stronę, w moim przypadku były to gry przeglądarkowe, i piszesz sobie do niej różne wodotryski
Czy ja wiem czy to taka mądra decyzja, Vue / React / Angular to dobre frameworki
Vanilla jest ok, ale komercyjnie zawsze jest używany jakaś biblioteka bo inaczej najprostsze rzeczy trwają całe dni. Ale dobre podejście to najpierw dobrze ogarniać podstawy.
JQuery nie jest takie złe, jak masz projekt na 2KB i nie chcesz dowalać mu kilka giga paczek
(03-08-2021 15:45)bartas993 napisał(a): [ -> ]Na początek HTML i CSS, później decyzja czy idziesz w front czy backend - jeśli front to polecam JS na sam początek, a później tylko dokładasz sobie obsługę Frameworków np Vue.JS
Tylko wziąłeś pod uwagę web development. Wiem, że kolega napisał w pierwszym poście o HTML, ale nie sprecyzował co chce robić. Może chce pisać ERP i potrzebuje ABAP'a albo APEX'a.
Język to narzędzie, do naprawy zegarka nie używasz młotka. Chyba, że to co robisz to zabawa, wtedy droga wolna
-------------------------------------------------
Ale może teraz dam konkretniejszą odpowiedź, jak bym miał wybierać to bym myślał nad tymi:
Python - Obecnie najpopularniejszy język, jest w nim prawie wszystko robione, obliczenia inżynierskie, AI, webdev, startupy itp: chyba tylko gier i systemów bankowych w nim nie piszą bo jest często zbyt mało wydajny (często, nie znaczy zawsze).
Java - Pradawny moloch, tutaj też zrobisz praktycznie wszystko, gigantyczny kombajn, tylko poczatkujący może poczuć się przetłoczony ilością informacji (ale bez przesady, zarobki potrafią być kosmiczne).
JavaScript - od aplikacji serwerowych, po frontend facebooka, kiedyś język używany tylko w przeglądarkach teraz prawdziwy kombajn do frontu i beckendu.
C# - Aplikacje komercyjne i GameDev to według mnie główne gałęzie obecnie w produkcie microsoftu.
Swift/Kotlin - aplikacje mobilne na IOS i Androida
główne 2 języki do developowania mobilnego.
Wybierz który Ci się podoba. A co do hajsu (bo pewnie też Cię to interesuje), w każdym osiągnięcie 3 średnich krajowych miesięcznie nie jest żadnym wyczynem.