Cześć!
Potrzebuje rady co do płacenia zaliczek na podatek dochodowy z tytułu najmu i dzierżawy w pit 36 przez cały rok nie płaciłem owych zaliczek. A jednak robiłem wypłaty regularnie i teraz chce się z tego rozliczyć. Razem z odsetkami to moje pierwsze dochody w życiu więc założyłem sobie konto w mBanku, które polecił mi znajomy, bo wszystko ładnie idzie wypełnić i zrobić przelew do skarbówki, a więc:
Czyli jeśli płace za dany miesiąc podatek naliczam w tym odsetki czy trzeba to gdzieś dopisać lub osobny przelew?
I drugie pytanie co wpisać w "Identyfikacja
zobowiązania" że z tytułu najmu i dzierżawy pod miejsce reklamowe?
Tu w pit 36 rozliczas standardowo, tzn
18% podatku przy dochodzie do 80tys(nie pamietam kwot).
Ponadto jesli caly rok nie placiles to aobie lepiej odpusc i zaplac do 30 kwoetnia normalnie podatek. Zeby placic od najmu i dzierzawy musisznmiec to zgloszone.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2016, 08:41 przez fusek.)
Nic nie trzeba mieć zgłoszone.. Czytałeś kiedyś poradnik podatkowy leadmore? Pierwsze słyszę o picie 27. Chciałem wiedzieć tylko jak to wypełnić.
Przytoczę Ci fragment
"Pierwszym sposobem jest rozliczenie najmu i dzierżawy na zasadach ogólnych. Przy takim rozwiązaniu za otrzymane przychody w roku 2015 należy złożyć PIT 36 do urzędu skarbowego do końca kwietnia 2016 roku. Przy takiej formie rozliczenia należy płacić zaliczki na podatek dochodowy z tytułu najmu i dzierżawy za każdy miesiąc, w którym otrzymali Państwo przychody – płatność wymagana maksymalnie do 20 dnia miesiąca następnego. Podatek ten wynosi 18%"
"Jeżeli podatnik osiągał przychody w 2014 roku i nie płacił zaliczek na podatek dochodowy zobowiązany jest zapłacić podatek zgodnie ze skalą podatkową (nie może rozliczyć tego w formieryczałtu jeżeli nie złożył stosownego oświadczenia w Urzędzie Skarbowym w 2014 roku) oraz zapłacić wymagane odsetki do Urzędu Skarbowego za opóźnienie w zapłacie podatku."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2016, 11:23 przez Ceglaa.)