Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
Czarna przyszłość Czarnego SEO - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Pozycjonowanie (/Forum-Pozycjonowanie-398)
+--- Dział: Pozycjonowanie i Optymalizacja (/Forum-Pozycjonowanie-i-Optymalizacja-341)
+--- Wątek: Czarna przyszłość Czarnego SEO (/Temat-Czarna-przyszlosc-Czarnego-SEO-80195)

Strony: 1 2


Czarna przyszłość Czarnego SEO - Admin - 18-11-2013 10:05

CZARNA PRZYSZŁOŚĆ CZARNEGO SEO – Nie igraj z Google – przestrzega
Razvan Gavrilas z CognitiveSEO


[Obrazek: Black%20Hat-SEO.png]

Bardzo ciekawy artykuł z magazynu aftermarket (numer 6 2013), postanowiłem się z Wami nim podzielić, poznajcie przestrogę Gavrilas z CognitiveSEO dotyczącą blackseo.

Branża SEO ma trudne życie. W praktyce zdana jest na łaskę Google. „Wyszukiwarka nr 1” dysponuje coraz lepszymi algorytmami, które coraz trudniej wykiwać za pomocą pozycjonerskich sztuczek. O polityce Google, optymalizacji stron i marketingu w internecie rozmawiamy z Razvanem Gavrilasem z CognitiveSEO.com



Czy można skutecznie optymalizować strony przy użyciu wyłącznie „białego” SEO?
Razvan Gavrilas: Jak najbardziej. Jeśli dysponujesz co najmniej średnioterminowym biznes planem, odradzam wszelkie triki z gatunku black hat SEO. Takie metody są krótkowzroczne. Mogą pomóc doraźnie w podniesieniu pozycji
serwisu w rankingach, ale także poskutkować karą nałożoną na serwis. Dlatego doradzam białe SEO, czyli takie, które jest oparte na wskazówkach Google dla webmasterów. Jak wiadomo, Google stara się zidentyfikować i zablokować
wszelką podejrzaną treść oraz linki. To w końcu ich wszykiwarka i jeśli chcesz bawić się w ich ogródku, powienieneś przestrzegać ich zasad. Możesz oczywiście robić ze swoją stroną, na co tylko masz ochotę, ale miej świadomość konsekwencji swoich działań. W zeszłym roku przekonałem się osobiście, że najlepszym sposobem na działania SEO dla „normalnego” serwisu jest zwiększanie jego autorytetu w oczach Google – w efekcie taka witryna trwale zyskuje w rankingu. Powiększanie Google Authority, w moim przekonaniu, oznacza wypracowywanie sobie pozycji autorytetu w swojej niszy. Załóż bloga i twórz dobrą, unikalną treść. Jeśli będziesz konsekwentny, twoja działalność przyniesie widoczne rezultaty najwcześniej za pół roku, a nawet rok. Tworzenie jakości wymaga czasu. Podobnie jest w działalności offline.





Google co pewien czas ogłasza akutalizację algorytmu, przyprawiając o ciarki pozycjonerów. To wojna wydana SEO?

RG: Google stara się zaciemnić wszystkie kwestie związane z SEO. Nie pokazuje wszystkich linków w Google Webmaster Tool. Ukrywa część zapytań, z których pochodzą wejścia na strony. Trzyma swój algorytm w ścisłej tajemnicy. I trudno się temu dziwić. Ukrywanie mechanizmów wyszukiwania leży w interesie Google. Tym bardziej, że jest numerem jeden w świecie wyszukiwarek i zwyczajnie go potrzebujemy. Wszystkie te kary nakładane na serwisy i aktualizacje algorytmów to droga do ostatecznego celu, którym jest stworzenie mechanizmu niepodatnego na manipulacje



Marketing internetowy ma do dyspozycji m.in. sieci społecznościowe, ale czy one pomagają w pozycjonowaniu serwisów?
RG: Zwiększają autorytet strony i pośrednio mogą wpłynąć na ranking strony w Google. Natomiast nie ma jednoznacznych dowodów, że sieci społecznościwe mają bezpośredni wpływ na pozycję witryny. Osobiście jednak podejrzewam, że taka zależność istnieje. To trochę jak z sałatką, na której smak w pewnym stopniu wpływa każdy ze składników.



A czy istnieje bezpośrednia zależność między wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania i skuteczność w zdobywaniu
klientów?

RG: To zależy od wyników. Jeśli znajdujesz się na wysokiej pozycji w wynikach dla hasła nieadekwatnego dla twojego biznesu, takiego przełożenia oczywiście nie ma. Ale jeśli sprzedajesz buty i twoja strona pojawia się wysoko w wynikach dla zapytania „kupić buty w Polsce”, z pewnością sprzedasz mnóstwo towaru. Wysokie wyniki dla zapytań sprzedażowych dają efekt w postaci bardzo dobrych leadów.


Tylko niektóre wejścia na stronę podlegają konwersji. Jak poprawić „efektywność” ruchu?

RG:Kluczem jest doświadczenie użytkownika – to, jak twoja oferta jest postrzegana przez internautów. Przede wszystkim muszą oni w mgnieniu oka znaleźć informację, której szukają lub która ich zainteresuje. W tym miejscu zaczyna się proces konwersji. Idealnie byłoby mieć strony dedykowane dla poszczególnych keywordów. Dzięki temu można zdobyć ruch o znacznym potencjale konwersji. W ten sposób można podwoić, a nawet potroić sprzedaż generowaną za pośrednictwem tych keywordów


Jak istotną częścią marketingu online jest SEO?

RG: SEO jest składnikiem większej mikstury marketingowej. To, jak istotnym – zależy od niszy, w której się je wyko-
rzystuje. Jednak SEO zawsze pomoże w zdobyciu wartościowych leadów, bo to przecież ludzie szukają twojego serwisu, a nie odwrotnie. Wchodzą na twoją stronę z nastawieniem, że znajdą to, czego chcą. W porównaniu z wejściami z kliknięć w banery, wejścia z wyszukiwarki mają znacznie większy potencjał „klientotwórczy”


Co sądzisz na temat tworzenia minisite’ów, pozyskiwania ruchu i zarabiania na AdSense jako modelu biznesowym?

RG: MFA (made for AdSense) to stary model biznesowy, który nie działa tak jak dawniej. Pewnie istnieją przypadki,
w których to się sprawdza, ale skala tego typu działalności znacznie się skurczyła. Uważam, że to tylko tymczasowy pomysł na zarabianie pieniędzy i nie wierzę, że ma przed sobą przyszłość. MFA zostało rozgryzione przez Google wieki temu, ponieważ było nadużywane na dużą skalę i obniżało jakość klików.



Zapytam podsumowująco: jakie zmiany w branży SEO w ciągu ostatnich lat uważasz za najistotniejsze?

RG: W przeszłości ludzie często stosowali „szemrane” rozwiązania w celu wywindowania serwisu w rankingach. Obecnie
raczej skupiają się na tworzeniu mocnych brandów. Google domaga się, by SEO przestało być zajęciem czysto technicznym i rozwija swoje algorytmy tak, by potrafiły one ustalić co, na jakiej pozycji i w odpowiedzi na jakie zapytania pojawiało się w wynikach, bez ulegania wpływom różnych „oldskulowych” sztuczek SEO-wców. Old school wciąż działa, ale stopniowo będzie odchodził do lamusa. Bo Google staje się coraz bardziej skuteczny w określaniu adekwatności wyników do zapytań w wyszukiwarce.


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - igambler - 18-11-2013 16:57

Po Ostatniej aktualizacji algorytmu z miejsca nr 1 zająłem 54-5, spadek do 5 dziesiątki to lekka przesada.


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - GoodLecki - 18-11-2013 17:15

Tzw. Black Seo który tworzą rzesze osób to trzon wyszukiwarki google jak zniknie to zostaną tylko same googlowe reklamy i sieczka zamiast wyników co zapewne już widzicie od paru miesięcy, co raz trudniej coś znaleźć, nie macie tak? a przed algorytmami nie szukało się łatwiej? Smile Zresztą teraz dużo łatwiej się robi BS niż przed ich Pandami czyli jest dokładnie na odwrót niż to mówią, zmieniły się tylko metody Big Grin
I co jak co ale target z tego forum z setami blogów i stron z hackam , downlodami itp. raczej powinien być przeciw, bo jak google osiągnie swoje to wasze blogi nawet w top50 się nie znajdą Big Grin


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - fotka_buyer - 21-11-2013 16:18

(18-11-2013 16:57)igambler napisał(a):  Po Ostatniej aktualizacji algorytmu z miejsca nr 1 zająłem 54-5, spadek do 5 dziesiątki to lekka przesada.


dlaczego niby przesada o ile używałeś black seo? w końcu wybiją się wartościowe strony, z dobrym contentem, które używają trudniejszego white seo, ale dającego lepsze efekty długoterminowe.


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - CreepyUploader - 21-11-2013 16:43

Ciągle straszą i straszą, blog pójdzie na dno, zrobi się nowy i jest wysoko Big Grin Z tym google nigdy nie wiadomo Smile


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - vankosiara - 21-11-2013 16:58

@up

Dokładnie.
Google jest kobietą (pomimo, że Larry Page to facet Lol) a jak wiadomo kobieta zmienną jest Wink


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - GoodLecki - 21-11-2013 22:24

Fotka Buyer nie ma czegoś takiego jak White Seo z prostej przyczyny, ono nie działa w przeciwieństwie do BS. Wszyscy w topach na konkurencyjne frazy z niego korzystają Smile


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - Gimli - 21-11-2013 22:50

Nie zgodze się, że wszyscy w topach używają BS. Przez WS też można ładnie stronę wybić, która utrzyma się przy kolejnych zmianach algorytmu.


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - GoodLecki - 21-11-2013 23:28

Gimli podaj przykład takiej strony na konkurencyjną frazę? Big Grin


RE: Czarna przyszłość Czarnego SEO - Lusek - 21-11-2013 23:30

A ja potrzebuje pomocy w wyszukaniu i usunieciu toksycznych backlinksow. Prosze o pomoc Smile Napiszcie na PW. BO nie wiem jak sie za to zabrac ;/