[Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Rokoko cz. II]Jak nazywał się styl, którego podwaliny stw - Wersja do druku +- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com) +-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9) +--- Dział: Oszustwa / Scam (/Forum-Oszustwa-Scam-140) +---- Dział: Takeagift (/Forum-Takeagift-45) +----- Dział: Takeagift Odpowiedzi (/Forum-Takeagift-Odpowiedzi-73) +----- Wątek: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Rokoko cz. II]Jak nazywał się styl, którego podwaliny stw (/Temat-Odpowiedzi-TakeAGift-2-Rokoko-cz-II-Jak-nazywal-sie-styl-ktorego-podwaliny-stw-39603) |
[Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Rokoko cz. II]Jak nazywał się styl, którego podwaliny stw - Roben - 06-07-2011 17:14 Cytat:Rokoko cz. II- w Paryżu tych czasów pojawiło się wielu artystów cudzoziemskich. Jednym z nich był Gille-Marie Oppenort (1672-1742), który położył podwaliny pod nowy styl, zwany stylem Regencji, będący wstępem do rokoka. Artysta ten w znacznym stopniu zredukował podziały architektoniczne we wnętrzach, zastępując je podziałami ramowymi. Te panneaux wypełniał scenami figuralnymi. Taki sposób dekoracji zastosował w paryskim Palais-Royal (wnętrza niezachowane), stwarzając zarazem wzorzec i początek nowego stylu. W tym samym okresie działał Robert de Cotte (1656-1735), działający w podobnym kierunku. O upowszechnieniu tych tendencji zadecydował Juste-Aurele Meissonnier (1695-1750), autor wzorników ornamentalnych, propagujących w całej Europie rokokową ornamentykę, opartą na motywach kapryśnych, giętkich i asymetrycznych, lekkich i drobnych. Wreszcie w dobie dojrzałego rokoka działał Germain Boffrand (1667-1754), tworzący budynki o monumentalizujących, zaczerpniętych ze stylu Ludwika XIV fasadach i typowo rokokowych, wytwornych wnętrzach. Jako architekt księcia Lotaryngii Stanisława Leszczyńskiego, w Nancy przy placu Stanisława (place Stanislas) wzniósł pałac, katedrę i gmachy państwowe o formach baroku klasycznego. W Paryżu zaprojektował wnętrza Hôtel Montmorency i Hôtel Soubise. Jacques-Ange Gabriel (1699-1782) zaprojektował Place de la Concorde (Plac Zgody) w Paryżu oraz Petit Trianon (Mały Trianon) w parku wersalskim. Ta budowla została wzniesiona na polecenie Ludwika XV dla markizy de Pompadour w latach 1762-1764, jednak zmarła ona zanim zdążyła w niej zamieszkać. Wprowadziła się do niej jej następczyni, Madame du Barry; było to także ulubione miejsce królowej Marii Antoniny, żony Ludwika XVI. Jest to budynek wyraźnie klasycyzujący, na planie czworoboku, zwarty, powściągliwy, pozbawiony dekoracji rzeźbiarskiej. Posiada dwie fasady: od ogrodu i dziedzińca. Obie mają niewielki ryzalit środkowy, dzielony przy pomocy czterech kolumn korynckich (od ogrodu) i czterech pilastrów (od dziedzińca), wspierających belkowanie z balustradą. Podkreślana była już kwestia klasycyzujących elewacji budowli; zjawisko to nasiliło się pod koniec rządów Ludwika XV i, co więcej, zaczęło obejmować także wnętrza. Druga połowa XVIII wieku to czas nasilonych badań nad starożytnością, co znalazło odbicie także w sztuce, klasycyzującej również pod wpływem znudzenia rokokowymi, wyszukanymi formami.Jak nazywał się styl, którego podwaliny stworzył Gille-Marie Oppenort? styl regencji Kto zaprojektował Plac Zgody? Jacques-Ange Gabriel RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Rokoko cz. II]Jak nazywał się styl, którego podwaliny stw - Grub63 - 06-07-2011 17:18 good ++ RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Rokoko cz. II]Jak nazywał się styl, którego podwaliny stw - majkel9490 - 06-07-2011 17:39 dobrze + RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Rokoko cz. II]Jak nazywał się styl, którego podwaliny stw - KrisBarca_92 - 06-07-2011 17:47 dobrze |