[Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Op-art cz. II] Z czyim nazwiskiem wiąże się odłam op-artu - Wersja do druku +- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com) +-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9) +--- Dział: Oszustwa / Scam (/Forum-Oszustwa-Scam-140) +---- Dział: Takeagift (/Forum-Takeagift-45) +----- Dział: Takeagift Odpowiedzi (/Forum-Takeagift-Odpowiedzi-73) +----- Wątek: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Op-art cz. II] Z czyim nazwiskiem wiąże się odłam op-artu (/Temat-Odpowiedzi-TakeAGift-2-Op-art-cz-II-Z-czyim-nazwiskiem-wiaze-sie-odlam-op-artu-39464) |
[Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Op-art cz. II] Z czyim nazwiskiem wiąże się odłam op-artu - Roben - 04-07-2011 16:48 Cytat:Op-art cz. II- podobnie do Vasarelego maluje Bridget Riley. Ulubionym motywem tej malarki są faliste linie, wciągające w obraz. Czarno-białe lub pastelowe okręgi przypominają rysunki z podręczników psychologii, mające pokazać ograniczenia ludzkiego postrzegania. Współśrodkowe okręgi czy zbiegające się w jednym punkcie fale skłaniają odbiorcę do zwątpienia w swój zmysł wzroku. Op-art każe nam zadać sobie pytanie, czy mamy rzeczywiście zaufać temu, co widzimy w galerii sztuki. Interesujący odłam op-artu wiąże się z nazwiskiem Mauritsa Cornelisa Eschera, którego fascynacją są złudzenia optyczne. Escher, posługując się nieprawdopodobnie cierpliwą i precyzyjną kreską, wprowadza nas w świat metamorfozy i odbić lustrzanych; zaskakuje niezwykłymi rozwiązaniami geometrycznymi. Jego czarno-białe rysunki przedstawiają często świat widziany z kilku perspektyw jednocześnie (znów ukłon w stronę kubizmu), z załamującymi się wymiarami i walczącymi ze sobą poziomem i pionem. Widz nigdy nie wie, co jest ścianą, a co sufitem; co jest wypukłością; czy dany kształt jest skrzydłem ptaka czy ludzką nogą. Ręka rysuje sama siebie, a z leżącej na stole geometrycznej ryciny wychodzą żywe stworzenia. Op-art Vasarelego jest dla oka szokiem i oszołomieniem; Escher zadaje oczom zagadki. Bawienie widza zagadkami optycznymi nie jest wynalazkiem XX wieku. Uważany przez niektórych za manierystę, XVI - wieczny malarz Giuseppe Arcimboldo również zaskakuje widza nagłymi przemianami; czysty op-art. Również Salvador Dali lubował się w szydzeniu z ograniczeń ludzkiego narządu wzroku. Na obrazach Dalego słonie przemieniają się w łabędzie, z chaotycznego na pozór układu kolorowych kul wyłania się twarz Gali, a ludzkie sylwetki oglądane z daleka nagle układają się w wysmukłą kobiecą sylwetkę. Nieco inaczej realizuje się Josef Albers. Nie wciąga już widza w optyczne gierki i nie próbuje okłamać jego oczu. Obrazy jego są dużo prostsze, i składają się najczęściej z różnej wielkości kwadratów o podobnych odcieniach. Jest to krańcowe uproszczenie tematu malarskiego, nawiązujące trochę do doświadczeń suprematyzmu. Pomyłkowo do wysoko skomercjalizowanej wersji Op-Artu zaliczana była twórczość amerykańskiej komitywy artystycznej, która powstała w 1960 r. w Clevland - Anonima Group.Z czyim nazwiskiem wiąże się odłam op-artu, którego fascynacją są złudzenia optyczne? Mauritsa Cornelisa Eschera Jak nazywała się amerykańska komitywa artystyczna, która powstała w 1960 roku w Clevland? Anonima Group Co jest ulubionym motywem Bridget Riley? faliste linie RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Op-art cz. II] Z czyim nazwiskiem wiąże się odłam op-artu - KrisBarca_92 - 04-07-2011 17:35 dobrze RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Op-art cz. II] Z czyim nazwiskiem wiąże się odłam op-artu - Grub63 - 04-07-2011 18:09 good ++ RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Op-art cz. II] Z czyim nazwiskiem wiąże się odłam op-artu - majkel9490 - 04-07-2011 18:43 dobrze + |