Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
[Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Prerafaelici cz. II] Po spotkaniu z jakim krytykiem doszł - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9)
+--- Dział: Oszustwa / Scam (/Forum-Oszustwa-Scam-140)
+---- Dział: Takeagift (/Forum-Takeagift-45)
+----- Dział: Takeagift Odpowiedzi (/Forum-Takeagift-Odpowiedzi-73)
+----- Wątek: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Prerafaelici cz. II] Po spotkaniu z jakim krytykiem doszł (/Temat-Odpowiedzi-TakeAGift-2-Prerafaelici-cz-II-Po-spotkaniu-z-jakim-krytykiem-doszl-39026)



[Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Prerafaelici cz. II] Po spotkaniu z jakim krytykiem doszł - Roben - 25-06-2011 16:54

Cytat:Prerafaelici cz. II- nazwa ugrupowania odnosi się do malarzy włoskich XIV i XV wieku, takich jak Giotto czy Fra Angelico, na których chcieli wzorować się członkowie bractwa. Pragnęli przywrócić w malarstwie i propagować w krytyce założenia i praktykę artystyczną (jak np. wierność naturze, szczerość), które uważali za charakterystyczne dla sztuki włoskiej przed Rafaelem. Prerafaelici czerpali tematy z Biblii i legend arturiańskich, dopełniali je pomysłami literackimi z dzieł poetów takich jak John Keats czy Alfred Tennyson, dramatami Szekspira albo aluzjami mistycznymi. Chętnie posługiwali się symbolami, malowali realistycznie, zawsze jednak w swoich obrazach zawierali jakieś dodatkowe, ukryte treści. Chcieli w ten sposób wrócić do "sztuki prawdziwej", która jest piękna, ale też niesie z sobą przekaz. A ich ulubionym motywem były piękne kobiety – często tworzyli wizerunki legendarnych bohaterek – Ofelii, Laury (o rysach twarzy żon malarzy). Także przyroda przedstawiana w najdrobniejszych detalach stanowi ich źródło inspiracji. Prerafaelici inspirowali się, podobnie jak poprzedzający ich nazareńczycy, sztuką quattrocenta i gotyku. Postacie przedstawiane są bez pominięcia najdrobniejszego szczegółu w wyglądzie zewnętrznym. Dzieła prerafaelitów cechuje unikanie stereotypowego przedstawiania postaci. Kompozycja jest zwykle mieszanką archaizmu i naturalizmu. Ich obrazy utrzymane w duchu romantycznego symbolizmu, mistycyzmu, naiwnego sentymentalizmu, odznaczające się drobiazgowym traktowaniem realiów, ostrą paletą barw, stanowią niemal fotograficzne odwzorowanie rzeczywistości. Dalekie są jednak od realizmu – pieczołowitość z jaką traktują detal uwiarygodnia najbardziej fantastyczne zdarzenia i najmniej prawdopodobne postacie. Prerafaelici potrafili przenieść swoją publiczność w świat baśni i dać jej tak upragniony odpoczynek od uprzemysłowionej rzeczywistości, która nie kryła już w sobie żadnej tajemnicy. Obrazy pełne są miłosnej symboliki i dydaktyzmu. Tak jak ich poprzednicy postanowili odświeżyć społeczną religijność. Przedstawiają świętych z czcią ale bez patosu i sztuczności. Mimo to, a może właśnie z tej przyczyny ich twórczość jest prawdziwie mistyczna. Tematykę religijną szczególnie upodobał sobie Rossetti. Późniejsza twórczość Prerafaelitów jest preludium dla symbolizmu. Zwrot w ocenie prac prerafaelitów przez krytykę nastąpił po spotkaniu artystów z Johnem Ruskinem. Gdy Rossetti zdradził nieopatrznie znaczenie liter „P. R. B.”, którymi sygnował obrazy, opinia publiczna gwałtownie potępiła spisek. W tej sytuacji, 42-letni historyk sztuki, zyskał duże uznanie po swoich pierwszych wystąpieniach w obronie malarstwa Williama Turnera. W 1851 roku wysłał do Timesa dwa listy, w których otwarcie bronił prac młodych malarzy. W tym samym roku Ruskin opublikował esej, zatytułowany „Prerafaelici”, prezentujący ich sztukę w kontekście współczesnej sztuki europejskiej i porównujący ją z twórczością Turnera.
Po spotkaniu z jakim krytykiem doszło do zwrotu w ocenie prac prerafaelitów?
Johnem Ruskinem
Do malarzy jakiego pochodzenia odnosi się nazwa ugrupowania?
włoskiego
W którym roku Ruskin wysłał do Timesa dwa listy, w których otwarcie bronił prac młodych malarzy?
1851


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Prerafaelici cz. II] Po spotkaniu z jakim krytykiem doszł - Grub63 - 25-06-2011 16:59

good ++


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Prerafaelici cz. II] Po spotkaniu z jakim krytykiem doszł - damianus627 - 25-06-2011 17:17

dobrze +


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Prerafaelici cz. II] Po spotkaniu z jakim krytykiem doszł - kamillowad - 25-06-2011 17:54

dobrze Big Grin


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Prerafaelici cz. II] Po spotkaniu z jakim krytykiem doszł - Kalis - 25-06-2011 17:56

dobrze


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [2] [Prerafaelici cz. II] Po spotkaniu z jakim krytykiem doszł - KrisBarca_92 - 25-06-2011 18:47

dobrze