Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
[Odpowiedzi TakeAGift] [1] [Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata] - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9)
+--- Dział: Oszustwa / Scam (/Forum-Oszustwa-Scam-140)
+---- Dział: Takeagift (/Forum-Takeagift-45)
+----- Dział: Takeagift Odpowiedzi (/Forum-Takeagift-Odpowiedzi-73)
+----- Wątek: [Odpowiedzi TakeAGift] [1] [Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata] (/Temat-Odpowiedzi-TakeAGift-1-Rajdowe-Samochodowe-Mistrzostwa-Swiata-36015)



[Odpowiedzi TakeAGift] [1] [Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata] - Roben - 26-04-2011 13:00

Cytat:Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata (w skrócie RSMŚ, WRC – ang. World Rally Championship) – najwyższa kategoria rywalizacji w rajdach samochodowych, coroczny cykl mistrzowski o tytuły Rajdowego Mistrza Świata Kierowców, Rajdowego Mistrza Świata Pilotów oraz Rajdowego Mistrza Świata Konstruktorów. Cykl składa się z kilkunastu (w sezonie 2010: trzynastu) rund – trzydniowych rajdów rozgrywanych na całym świecie. Warunkiem koniecznym do uczestnictwa w RSMŚ jest, w przypadku kierowców i pilotów, posiadanie międzynarodowej licencji rajdowej. Organizatorem mistrzostw jest FIA. Rajdowe Mistrzostwa Świata powstały na bazie znanych na świecie rajdów, z których niektóre były wcześniej eliminacjami Międzynarodowych Mistrzostw Konstruktorów (IMC - International Championship for Manufacturers) rozgrywanymi w latach 1970-1972. W latach 1973-1976 liczono tylko klasyfikację producentów. Pierwszym mistrzem świata producentów zostało Alpine Renault. W 1977 roku wprowadzono po raz pierwszy klasyfikację dla kierowców, jednak początkowo nie przyznawano tytułu mistrza świata, a sama klasyfikacja była określana jako Puchar FIA Kierowców (FIA Cup for Drivers). Pierwszy tytuł mistrza świata kierowców został przyznany w 1979 roku. Na początku lat 80. XX wieku tylnonapędowe grupa 2 i grupa 4 zostały zastąpione przez samochody grupy B o większej mocy. Napęd na 4 koła został dopuszczony w 1979 roku, ale większość producentów uznała, że jest to zbyt skomplikowane konstrukcyjnie rozwiązanie aby z nim odnieść sukces. do wprowadzenia. Jednak kiedy Audi wystawił w ramach testów w rajdach pierwszy samochód z napędem na cztery koła i od razu odniósł z nim sukces, pozostali producenci także wystartowali z czteronapędowymi projektami. Od 1982 roku w regulaminie wprowadzono grupę B. Po serii tragicznych wypadków z udziałem B-grupowych samochodów, grupa ta została zlikwidowana z początkiem 1987 roku. Od 1986 roku istniała jednak też grupa A, która od 1987 roku stała się podstawową grupą dla zespołów walczących o tytuł mistrzowski. W 1997 roku pojawiły się przepisy wprowadzające kategorię samochodów WRC, która miała zastąpić grupę A. Każdy samochód specyfikacji WRC obowiązują regulacje przygotowane przez FIA. Definiują one zakres dozwolonych przeróbek w stosunku do drogowej wersji pojazdu, który jest bazą dla samochodu rajdowego, ograniczają maksymalną moc silnika (teoretycznie do 300KM), minimalną masę pojazdu (1230kg) i precyzują wymagania w stosunku do wyposażenia odpowiedzialnego za bezpieczeństwo załogi. Silnik może mieć maksymalnie 2000cm3 pojemności, z reguły posiada turbosprężarkę oraz sekwencyjną skrzynię biegów o wzmocnionej konstrukcji (w historii aut WRC spotykane były skrzynie posiadające od czterech do siedmiu przełożeń) oraz inteligentny napęd na cztery koła. Samochód ten musi być też przystosowany do poruszania się po normalnych drogach, gdyż musi przemieszczać się nimi pomiędzy metą jednego i startem kolejnego odcinka specjalnego. Klasyfikacja kierowców to kolejność zawodników pod względem ilości zdobytych punktów w czasie rajdu. Wprowadzono ją w 1977 roku. Obecnie punkty przydzielane są w następujący sposób: za zwycięstwo zawodnik otrzymuje 25 punktów, za pozycje drugą 18, za trzecią 15, za czwartą 12, za piątą 10, za szóstą 8, za siódmą 6, za ósmą 4, za dziewiątą 2. Ostatnią punktowaną lokatą jest dziesiąta, za którą uzyskuje się 1 punkt w klasyfikacji indywidualnej. Klasyfikacja konstruktorów to kolejność zespołów w zależności od punktów zdobytych przez ich zawodników. W latach 1973-1976 była to jedyna prowadzona klasyfikacja. Obecnie punkty dla konstruktorów, podobnie jak wśród kierowców są przyznawane według klucza 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1, z tym że w klasyfikacji uwzględniane są jedynie dwie nominowane przed rajdem załogi z każdego zespołu (niezależnie od liczby załóg jaką wystawia dany zespół).
Kto jest organizatorem Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata?
FIA
Kto został pierwszym Mistrzem Świata producentów?
Alpine Renault
W którym roku pojawiły się przepisy wprowadzające kategorię samochodów WRC?
1997


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [1] [Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata] - Grub63 - 26-04-2011 13:15

good ++


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [1] [Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata] - KrisBarca_92 - 26-04-2011 14:16

dobrze


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [1] [Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata] - majkel9490 - 26-04-2011 14:27

dobrze +


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [1] [Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata] - Masochista - 26-04-2011 14:46

Dobrze :] +