Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
[Odpowiedzi TakeAGift] [3] Dubaj część III - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9)
+--- Dział: Kosz/Spam/Archiwum (/Forum-Kosz-Spam-Archiwum-11)
+--- Wątek: [Odpowiedzi TakeAGift] [3] Dubaj część III (/Temat-Odpowiedzi-TakeAGift-3-Dubaj-czesc-III-19330)



[Odpowiedzi TakeAGift] [3] Dubaj część III - Cysioland - 11-01-2011 22:12

Cytat:Dubaj ma bardzo rozwinięty system transportu autobusowego w całej metropolii. Mimo, że system transportu jest duży (przewozi 200 000 pasażerów tygodniowo) nie jest na tyle duży, aby sprostać rosnącej populacji. System jest krytykowany z powodu zbyt małej pojemności. Rząd wprowadził specjalne karty e-go, które ułatwiły korzystanie z autobusów. Z systemu korzystają ludzie zarabiający średnio lub mało, reszta jeździ samochodami tworząc korki, które są problemem w mieście. W Dubaju jest wysoki wskaźnik wypadków na drogach (prawie co 3 min.). Przez wypadki drogi są często zablokowane.

W emiracie realizowany jest aktualnie warty 3,89 mld dolarów projekt Dubai Metro. Metro ma być częściowo otwarte do 2009, a całość do 2012 roku. Kontrakt na budowę otrzymał Dubai Rapid Link (DURL), konsorcjum prowadzone przez Mitsubishi Heavy Industries. Nad projektem pracują także dwie japońskie firmy Obayashi i Kajima oraz jedna turecka – Yapi Merkezi. Pociągi wyprodukowała japońska firma Kinky Sharyo a sygnalizację i automatykę ruchu pociągów zapewnił Thales. Metro będzie składać się z dwóch głównych linii: Red Line (Linia Czerwona) z lotniska w Rashidiya do Jebel Ali oraz Green Line (Linia Zielona) łącząca centra miasta po obu stronach rzeki Dubai Creek. Metro w Dubaju (Czerwona i Zielona Linia) będzie miało 70 km długości i 43 stacje, 33 naziemne i 10 podziemnych. Pociągi, gdy projekt zostanie ukończony, będą jeździć co 90 sekund. Linia Czerwona została oddana do użytku z datą 09.09.09 o godz. 09:09:09 wieczorem co zostało upamiętnione tablicą z zatrzymanym zegarem na stacji Nakheel Towers. Metro w Dubaju jest obecnie największym metrem całkowicie sterowanym automatycznie bez maszynistów (Driverless). Zwielokrotnione systemy bezpieczeństwa zapewniają bezpieczną obsługę pasażerów i uniezależniają ją od błędów ludzkich. Blue Line (Niebieska Linia) łącząca Dubai International Airport z nowym portem Jebel Ali i Dubai World Central International Airport została rozpoczęta. Linia będzie biegła 47 km przez Dubailand, na razie nie znana jest liczba stacji. Dubaj buduje system metra, aby uniknąć korków na drogach i sprostać rosnącej populacji miasta. Wybudowanych zostanie także siedem kolejek wąskotorowych, aby wspomóc system metra. Kolejka ma połączyć różne miasta takie jak np. Dubailand, Palm Jumeirah i inne z głównymi liniami metra. W dalszej przyszłości planowane jest połączenie Dubaju ze stolicą Emiratów Abu Dhabi poprzez przedłużenie linii metra. Metro dubajskie jest to właściwie nowoczesna kolej wąskotorowa (LRT - Light Rail Train) coraz powszechniej zastępującą typowe Metro starszego typu z ciężkimi i szerszymi wagonami. W pełni automatyczne, komputerowe sterowanie umożliwia zapewnienie większej częstotliwości i płynności kursowania pociągów z minimalnymi przerwami co jest niemożliwe w przypadku kierowania pociągami przez człowieka ze względu na bezpieczeństwo ruchu. Mniejsza masa wagonów zapewnia mniejsze zużycie energii zwłaszcza przy niższym natężeniu ruchu.

W Dubaju znajduje się kilka portów handlowych, takich jak Port Rashid, Al Jadaf czy Jebel Ali. Cieśnina Dubajska nadal jest używana przez lokalnych handlarzy w dawach. Tradycyjną metodą przedostawania się z prawobrzeżnego Burdż Chalifa do lewobrzeżnej Deiry są małe łódki zwane abrami; Kursują one m.in. z okolic Suku złotego do historycznej dzielnicy Bastakiya.

Dubai International Airport jest hubem dla linii Emirates. Port w Dubaju wygrał wiele nagród za profesjonalizm i znakomite usługi i architekturę budynku. Trzeci terminal przeznaczony wyłącznie dla obsługi linii Emarates został ukończony w 2009 dlatego podwoiła się dotychczasowa pojemność portu, został on przystosowany do obsługi samolotów Airbus A380. Drugi port lotniczy ulokowany jest w Jebel Ali (nazwę zmieniono na Dubai World Central International Airport, chociaż w IATA kod pozostał JXB) wraz z Jebel Ali Airport City, którego budowa rozpoczęła się w 2005 roku. W przeciągu 20 lat port ma osiągnąć zdolność przyjęcia pasażerów do 120 000 000 w ciągu roku, pokonując tym samym największy port Hartsfield-Jackson International Airport w Atlancie (88.4 mln pasażerów w 2005 roku).

Dubaj inwestuje duże pieniądze w swoje linie Emirates. Ideą jest rozwinięcie dubajskiego transportu lotniczego tak, aby pasażerowie z każdego miasta na świecie mogli przylecieć prosto do Dubaju. Gdy Emirates otrzyma samoloty Boeing 777-200LR Worldliner będzie mógł oferować loty do każdego większego miasta. Linia złożyła zamówienie na 58 samolotów Airbus A380 superjambo, z podwójnym pokładem, który może pomieścić do 840 pasażerów (w zależności od konfiguracji). Emirates złożyło także zamówienie na 42 samoloty Boeing 777. Lokalizacja Dubaju czyni go unikatowym portem lotniczym w połączeniach pomiędzy Azją i Europą.
Ile stacji podziemnych będzie miało metro w Dubaju (Czerwona i Zielona Linia)?
10
Ile milionów dolarów jest warty projekt Dubai Metro?
żadna nie jest poprawna


RE: [Odpowiedzi TakeAGift] [3] Dubaj część III - Kilol - 12-01-2011 14:53

dubel


[Odpowiedzi TakeAGift] [3] Dubaj część III - Killer - 11-03-2011 01:54

Wątek został przeniesiony do kosza.
Prawdopodobne przyczyny :

1. Temat jest niezgodny z regulaminem.
2. Podobny temat znajduje się już na forum.
3. Wątek nie jest już aktulany.
4. Autor prosił o jego przeniesienie.


Pozdrawiamy
Administracja Forum.