Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
Dropshipping - kilka pytań - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Zarabianie przez Internet (/Forum-Zarabianie-przez-Internet-33)
+--- Dział: Dyskusja o Zarabianiu (/Forum-Dyskusja-o-Zarabianiu-248)
+--- Wątek: Dropshipping - kilka pytań (/Temat-Dropshipping-kilka-pytan-172546)



Dropshipping - kilka pytań - Shimeon - 03-09-2021 11:09

Z dropshippigiem dopiero zaczynam...

1. Jeśli zamawiam produkt w sklepie internetowym na dane klienta to poza swoim e-mailem muszę jeszcze dodać jakąś notkę przy składaniu takowego zamówienia? W sensie czy powinienem poprosić sklep o to, żeby w paczce nie znajdowała się żadna faktura, w formie papierkowej itd.

2. Jeśli handluję na Allegro lub gdziekolwiek indziej to jedyną właściwą opcją dostawy do wyboru jest płatność z góry mam rozumieć? Żadne paczkomaty itd?

3. Jak wygląda proces reklamacji w takiej sytuacji? Dajmy na to, że kurier doręczył kupującemu uszkodzony towar i klient składa reklamację. Wówczas co ja dokładnie robię? Wiem, że mam już wszystkie niezbędne dokumenty tylko jak się za to zabrać w takim razie?

Pozdrawiam.


RE: Dropshipping - kilka pytań - Oskarqq - 03-09-2021 13:35

Cytat:1. Jeśli zamawiam produkt w sklepie internetowym na dane klienta to poza swoim e-mailem muszę jeszcze dodać jakąś notkę przy składaniu takowego zamówienia? W sensie czy powinienem poprosić sklep o to, żeby w paczce nie znajdowała się żadna faktura, w formie papierkowej itd.

Tak, domyślnie sprzedawcy zawsze dodają czy to faktury, paragony czy nawet ulotki, więc informacje o tym by tego nie zamieszczali zawsze warto dodać.

Cytat:2. Jeśli handluję na Allegro lub gdziekolwiek indziej to jedyną właściwą opcją dostawy do wyboru jest płatność z góry mam rozumieć? Żadne paczkomaty itd?

Jeśli nie dogadasz się bezpośrednio ze sprzedawcom, to tak.

Cytat:3. Jak wygląda proces reklamacji w takiej sytuacji? Dajmy na to, że kurier doręczył kupującemu uszkodzony towar i klient składa reklamację. Wówczas co ja dokładnie robię? Wiem, że mam już wszystkie niezbędne dokumenty tylko jak się za to zabrać w takim razie?

Bardzo prosto w sumie. Składasz reklamacje tak, jakbyś składał ją dla siebie, tylko dodając dane klienta. Na początku możesz albo od razu poprosić klienta o dowody, czyli zdjęcia itp. a potem przesyłasz to do sprzedawcy, albo najpierw piszesz do sprzedawcy i czekasz na instrukcje, które potem przekazujesz klientowi. Jeśli chodzi o aliexpress, to często nawet nie trzeba odsyłać produktów, tylko od razu zwracają hajs, jeśli widać na zdjęciach, że towar nie był używany i jest zniszczony. No i ofc po otrzymaniu hajsu od sprzedawcy, zwracasz hajs klientowi. W regulaminie zawsze warto mieć info, że reklamacja trwać może nawet 30-60 dni, czy jakie są przepisy o reklamacji w danym kraju.


RE: Dropshipping - kilka pytań - Shimeon - 03-09-2021 17:25

Dzięki za objaśnienia. Big Grin


RE: Dropshipping - kilka pytań - Shimeon - 09-09-2021 13:56

Nie zakładając nowego tematu, chciałbym się jeszcze dopytać dlaczego przy zamówieniach od kupujących na Allegro znajduje się adres korespondencyjny oraz w jaki sposób mogę go odczytać jako ten właściwy?


RE: Dropshipping - kilka pytań - Richlook - 13-09-2021 09:54

(03-09-2021 11:09)Shimeon napisał(a):  Z dropshippigiem dopiero zaczynam...

1. Jeśli zamawiam produkt w sklepie internetowym na dane klienta to poza swoim e-mailem muszę jeszcze dodać jakąś notkę przy składaniu takowego zamówienia? W sensie czy powinienem poprosić sklep o to, żeby w paczce nie znajdowała się żadna faktura, w formie papierkowej itd.

2. Jeśli handluję na Allegro lub gdziekolwiek indziej to jedyną właściwą opcją dostawy do wyboru jest płatność z góry mam rozumieć? Żadne paczkomaty itd?

3. Jak wygląda proces reklamacji w takiej sytuacji? Dajmy na to, że kurier doręczył kupującemu uszkodzony towar i klient składa reklamację. Wówczas co ja dokładnie robię? Wiem, że mam już wszystkie niezbędne dokumenty tylko jak się za to zabrać w takim razie?

Pozdrawiam.

1. Tak, ale najlepiej współpracować z hurtowniami typowo nastawionymi na drop. Wtedy nie trzeba im tłumaczyć, żeby nie dołączali żadnych dowodów zakupu.

2. Nie przejdzie ta opcja o której mówisz, większość ludzi płaci z góry.

3. Reklamacja i zwroty zwykle są na Twojej głowie (wg. prawa). Niektóre hurtownie obsługują zwroty i reklamacje, ale to kwestia dogadania.

Pozdro Smile


RE: Dropshipping - kilka pytań - Shimeon - 13-09-2021 11:50

Co do drugiego punktu to natrafiłem na sklep, który obsługuje również paczkomaty InPost. Smile


RE: Dropshipping - kilka pytań - Duda97 - 13-09-2021 18:16

Ja tez


RE: Dropshipping - kilka pytań - Shimeon - 12-10-2021 19:43

No więc.. Jakiś czas temu wystawiłem produkt w rozsądnej cenie, przerobiłem grafiki, uzupełniłem metadane, dodałem chwytliwy tytuł oraz warunki zwrotów/reklamacji, w tym dwie opcje dostawy.

W dodatku skorzystałem z dwóch opcji promowania (ciągle mowa o Allegro). I po dwóch dniach wyłączyłem pakiet promo, gdyż totalnie mi się to nie opłaciło. Właściwie to żadnych wejść mi nie zliczyło. Nie rozumiem też gdzie popełniłem błąd skoro produktu tego nie można nawet znaleźć w wyszukiwarce...

Ktoś ma na to jakieś rozwiązanie? Help. Huh


RE: Dropshipping - kilka pytań - PremAccHack - 12-10-2021 22:55

Jaki to produkt jest jakaś sprzedaż na Allegro? Pisz na priv.


RE: Dropshipping - kilka pytań - mistrzkierownicy - 06-11-2021 16:03

Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak to jest z reklamacjami?
Tzn. zamawiam produkt od hurtowni do klienta. Po pewnym czasie produkt się psuje. Klient składa reklamację u mnie. Co dalej? Odsyłam towar do hurtowni, oni rozpatrują reklamację?
A co z zyskiem?
Tzn kupiłem np. samochodzik od hurtowni za 25zł, sprzedałem go klientowi za 50zł więc mój zysk wynosi 25zł.
Klient jednak reklamuje produkt, hurtownia pozytywnie rozpatruje reklamacje, oddaje mi 25zł a ja klientowi muszę zapłacić 50zł?
Rozumiecie o co mi chodzi?