[Darmowy e-book w pełnej wersji] Tworzymy bota na Messengerze cz. I - Wersja do druku +- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com) +-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9) +--- Dział: Kosz/Spam/Archiwum (/Forum-Kosz-Spam-Archiwum-11) +---- Dział: MyLead (/Forum-MyLead-397) +---- Wątek: [Darmowy e-book w pełnej wersji] Tworzymy bota na Messengerze cz. I (/Temat-Darmowy-e-book-w-pelnej-wersji-Tworzymy-bota-na-Messengerze-cz-I-170240) |
[Darmowy e-book w pełnej wersji] Tworzymy bota na Messengerze cz. I - MyLead.pl - 27-01-2021 11:08 W 2016 roku zrobiło się głośno o sztucznej inteligencji. Zobaczyliśmy pełnoprawnego chatbota działającego w oparciu o Messengera – komunikatora będący częścią Facebooka. W naszym kraju chatboty nie są jeszcze popularne, jednak na świecie ta funkcjonalność szybko się rozwija. W Polsce również będzie na niego “boom”, choć jest on jeszcze przed nami.
Warto jednak już teraz pomyśleć o nowoczesnych rozwiązaniach, które zaskoczą klienta i będą wygodne zarówno dla niego, jak i dla Ciebie, a także szybko przyniosą Ci zysk. Czym jest chatbot? Aktualnie Messenger to nie tylko komunikator – cały ekosystem produktów, a wśród nich: gry, usługi, a także reklamy. Częścią tego ekosystemu są wspomniane na początku chatboty.
Boty nie są żadną nowością. Wielu z Was może je pamiętać z popularnego GG. Bot może prowadzić konwersację i kontakt z fanami. Nie bez znaczenia jest tu słowo „konwersacja”. Messenger jest platformą wymiany wiadomości, w taki sam sposób musi więc działać system działający w jej obrębie. Chatbot pozwala więc na pewnego rodzaju rozmowę z automatycznym systemem. Bot ma przynieść rozmówcy korzyść. W naszym przykładzie będzie to przedstawienie oferty. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient będzie nią zainteresowany, a to dlatego, że sam rozpoczął rozmowę z chatbotem. Chatboty dają wiele możliwość, a w tym możliwość składania zamówień i dokonywania płatności. Należy pamiętać, że potencjał Messengera nie jest wykorzystywany na szeroką skalę – pojawiają się w nim pierwsze reklamy i rozwiązania, ale w marketingu i biznesie wykorzystywany jest od niedawna, głównie przez wielkie marki. Dobrze jest więc pomyśleć o własnym rozwiązaniu już teraz, wyprzedzając konkurencję o krok. Tym bardziej, że w Polsce ta funkcjonalność nie jest jeszcze popularna. Aby przeczytać całość e-booka i móc skorzystać z rad, potrzebne jest bezpłatne konto na platformie MyLead.global. Jeśli jeszcze go nie masz, zrób to. Jak to w ogóle działa? Klient zainteresowany botem inicjuje rozmowę klikając w przycisk “rozpocznij”. Sama rozmowa wygląda autentycznie. Nie chcemy, by rozmówca podejrzewał, że prowadzi rozmowę z botem, więc dobrym pomysłem będzie animacji pisania wiadomości.
Rozmówca rozmawia z botem poprzez przyciski. Każde kliknięcie posuwają rozmowę do przodu. Trudno jednoznacznie określić cel – zakończenie takiej rozmowy, ponieważ boty mogą być wykorzystane do naprawdę wielu rzeczy. W przypadku wydawców zawsze będzie to zachęta do kliknięcia w link afiliacyjny i skorzystanie z oferty. Boty w liczbach Boty to doskonałe rozwiązanie dla każdego. W dalszej części dokładniej opowiem Ci o zaletach tych systemów, ale najpierw skupię się na liczbach, które są potwierdzeniem wszystkich tez zawartych w tym e-booku.
W naszym kraju Messenger jest najpopularniejszym komunikatorem, a mimo to Polacy nie wiedzą, czym jest chatbot. Wszystkie dane wskazują jednak na to, że chatboty są dla nich ciekawe i chcą z nich korzystać.
Urządzenia mobilne są popularne Ogromny potencjał drzemiący w botach to również zasługa popularności urządzeń mobilnych. Okazuje się, że zdecydowanie większość ruchu na Google lub Facebooku generowana jest mobilnie.
Dlaczego warto korzystać z chatbotów? To jest bardzo skuteczne… Dzięki takim chatbotom możesz obsłużyć klienta 24 h/dobę. Rozmówca szuka suplementu diety? Bot poleca mu suplement za pomocą Twojego linka afiliacyjnego. Klient chce dowiedzieć się więcej o możliwości wygrania bonu do drogerii internetowej? Pisze więc do bota i natychmiast dostaje instrukcję, jak to zrobić. Na rynku istnieje już olbrzymi bot stworzony przez firmę WebGains wraz z IBM, który doradza klientowi uwzględniając jego preferencje zakupowe. Sam system uczy się maszynowo podczas rozmów z klientem. Własnego chatbota może posiadać każdy. W Internecie można znaleźć wiele wygodnych platform pozwalających go zbudować.
…i niezwykle wygodne Chatboty są bardzo wygodne zarówno dla klientów, jak i osób zarabiających na afiliacji. Rozmówcy po prostu wysyłają wiadomość do bota. Co więcej, nie potrzebują do tego specjalnej aplikacji. Wystarczy tylko Messenger. Cała komunikacja przebiega więc szybko i jest bardzo zautomatyzowana.
Blokady na Facebooku nie muszą być problemem Zarabiasz wykorzystując media społecznościowe? W takim razie koniecznie to przeczytaj. Korzystając z bota nie musisz obawiać się o blokadę linków afiliacyjnych. Nie są one blokowane przez system Facebooka, tym samym promowanie jest łatwiejsze i wiąże się z mniejszym stresem. Zarobek pasywny Raz zbudowany system działa cały czas. Bot nie potrzebuje przerwy od pracy ani też nie musisz kontrolować jego działań. Wiele zależy od Twojego pomysłu na promocję. Jeśli chcesz promować chatbota na facebookowych grupach, to prawdopodobnie spędzisz podobną ilość czasu na promowaniu, jak wcześniej. Różnica będzie polegać na wyższym zysku, ponieważ chatboty są skutecznym i nowoczesnym rozwiązaniem. Idealna baza marketingowa Każda osoba, która rozpocznie rozmowę z chatbotem staje się subskrybentem. Wystarczy tylko jedna wiadomość, by otrzymać kontakt do osoby zainteresowanej daną tematyką. Platformy z botami mają również systemy wysyłki wiadomości. Dzięki temu mogą zawierać tekst, zdjęcia, video, a także przyciski z linkami. Podsumowując: mym więc odbiorców, którzy sami nawiązali z nami kontakt, a oprócz tego wysyłamy im treść, którą trudno pominąć. W końcu z Messengera korzysta każdy z nas kilka razy w ciągu dnia.
Prostota tworzenia Nie musisz posiadać wiedzy z zakresu programowania, by zbudować chatbota. Dodatkowo sam proces nie jest czasochłonny. Tworzenie bota nie powinno Ci zająć więcej niż kilka godzin. Są elementy, które wymagają trochę większej uwagi, jak np. stworzenie szablonu automatycznego rozpoznawania najczęstszych pytań i wysyłanie napisanych wcześniej wiadomości. Do przykładów chatbotów, które możesz stworzyć, przejdziemy wkrótce.
Totalnie uniwersalne Chatboty sprawdzą się we wszystkich branżach. Nieważne, jakie programy partnerskie chcesz promować, czy o jakiej tematyce posiadasz stronę WWW - boty sprawdzą się w każdym przypadku.
Jakie chatboty możemy stworzyć? W chatbotach ogranicza Cię wyłącznie kreatywność.
Oto kilka pomysłów: ● „Znajdziemy Ci dziewczynę” – bot, który proponuje portal randkowy, na którym znajdziesz miłość życia (lub osobę do spotkań bez zobowiązań); ● „Odpowiedz i wygraj” – prosty quiz, który za poprawne odpowiedzi nagradza możliwością wzięcia udziału w konkursie z cennymi nagrodami; ● „W co zagrać?” – bot, który po odpowiedziach użytkownika doradzi mu, w jaką grę powinien zagrać; ● „Doradca inwestycji” – system, który sprawdzi jaką ilość pieniędzy rozmówca ma do zainwestowania i zaproponuje mu odpowiednią loterię; ● „Jak się odchudzić?” – bot, który po sprawdzeniu oczekiwań użytkownika dopasuje do niego odpowiednią suplementację; ● „Gdzie obejrzeć film?” – bot, który jako jedyny ze wszystkich przykładów pozwala na wpisanie unikalnej odpowiedzi przez użytkownika. Odpowiedź ta może zawierać nazwę filmu, który chce obejrzeć, a bot może imitować przeszukiwanie sieci internetowej w poszukiwaniu miejsca, gdzie dana produkcja jest dostępna, następnie klient może być przekierowany na program partnerski oparty o VOD; ● „Jak zadowolić kobietę?” – system, który łączy w sobie różne programy partnerskie – te oparte o suplementy diety dla dorosłych, jak i ofertę sex shopów; ● „Jaki komputer kupić?” - bot, który doradza, jaki sprzęt należy wybrać, by spełnił oczekiwania użytkownika. Jak sam widzisz, możliwości jest wiele. W tym wpisie zrealizujemy w praktyce dwa pierwsze pomysły krok po kroku. Tworzymy własnego bota i pomagamy znaleźć dziewczynę Z usług jakiej platformy korzystać? My wykorzystamy platformę chatfuel.com, ale istnieje wiele różnych portali oferujących możliwość stworzenia własnego bota. Należą do nich ManyChat i botpress.io. Warto zaznaczyć, że jeśli potrzebujesz bota na inne rynki, to możesz stworzyć taki system również pod inne platformy. Portal manybot.io pozwala na realizację chatbotów na popularny komunikator Telegram. Jakie programy partnerskie wykorzystamy? W tym projekcie wykorzystamy 4 portale randkowe z oferty MyLead. Jeśli jeszcze nie masz konta na MyLead, to załóż je teraz. Będzie Ci ono potrzebne do zarabiania na botach na Messengerze.
Erodate Stawka: 2,25 - 2,75 PLN | Model: CPL, prowizja za założenie konta | Podgląd: KLIK Erodate będzie programem dla osób szukających seksu, ale tych młodszych - w wieku od 18 do 24 lat. SexPrzygody Stawka: 3,15 PLN | Model: CPL, prowizja za założenie konta | Podgląd: KLIK SexPrzygody będą programem dla osób szukających seksu, ale nieco doroślejszy - w wieku od 25 do 35 lat. Flirt Stawka: 3,78 PLN - 29,57 PLN | Model: CPL, prowizja za założenie konta | Podgląd: KLIK Flirt będzie programem dla osób szukających seksu, ale tych zdecydowanie starszych - w wieku od 35 lat w górę. eDarling Stawka: 2,77 PLN - 5,54 PLN | Model: CPL, prowizja za założenie konta | Podgląd: KLIK 10 eDarling będzie programem dla osób szukających prawdziwej miłości, niezależnie od wieku. Zacznijmy więc!
Opis projektu Bot będzie pomagał znaleźć dziewczynę. Będzie spełniać dwa podstawowe oczekiwania - pomoże znaleźć zarówno miłość życia, jak i kobietę do niezobowiązujących spotkań. System będzie działał w oparciu o sekwencję pytań, a na końcu bot dopasuje program partnerski najbardziej odpowiadający jego preferencjom.
Ten projekt w kontekście Messengera ma jeszcze jedną cechę - prywatność. Jeśli ktoś szuka dziewczyny do spotkań na seks lub flirt, to raczej chce, by ta informacja była tylko dla niego.
Rozpisujemy plan działania Zanim zaczniesz działać, koniecznie rozpisz zasadę działania programu. To znacznie ułatwi Ci pracę i sprawi, że podczas realizacji nie zapomnisz o żadnym przypadku, który musisz uwzględnić. Pozwól, że pokażemy Ci, w jaki sposób mamy zamiar wykorzystać chatbota.
Wiadomość, którą widzi użytkownik przy próbie podjęcia interakcji wymagająca działania z jego strony. Wiadomość składa się z obietnicy i zachęca do rozmowy.
Czego oczekuje nasz klient: flirtu i seksu, a może prawdziwej miłości? Poznanie oczekiwań rozmówcy to ważny moment rozmowy. W zależności od tego, co wybierze, otrzyma propozycje w oparciu o różne programy partnerskie. Do wyboru mamy dwie drogi. Pierwszą jest chęć odbywania spotkań bez zobowiązań. Czas więc przedstawić rozmówcy dodatkowe pytania. W naszym przykładzie nie mają one wpływu na ostateczny rezultat. Rozmówca ma po prostu czuć, że strona randkowa, którą za moment mu zaproponujemy, jest wybrana specjalnie dla niego. Oczywiście Twoje pytania mogą się różnić od naszych. W sieci można znaleźć portale dla masochistów, dlatego jeśli ktoś stwierdzi, że uwielbia ostry seks, to śmiało możesz mu zaproponować taki portal. Użytkownik na każdym etapie może wybrać opcję “Chcę seksu bez pytań” i od razu przejść do kluczowego pytania o wiek przyszłej partnerki.
Każdy wiek to propozycja innego portalu randkowego. Wybór wpływa na ostateczną propozycję, czyli propozycja jednego z trzech portali.
Wybór 18-24 poskutkuje propozycją w postaci Erodate - portalu raczej dla młodszych, idealny dla wszystkich tych, którzy poszukują seksu i flirtu. Dla użytkowników w wieku 25-35 propozycją są SexPrzygody, a dla osób 35+ oferty Flirt. Całość zaprezentowana jest w formie galerii z trzema dziewczynami. Użytkownik może wybrać tą, która mu się podoba. Kliknięcie w „Zaliczam ??” przekieruje go na dany portal z wykorzystaniem linka afiliacyjnego. Jednocześnie na tym kończy się flow użytkownika. Należy pamiętać jeszcze o jednej możliwości - klient może przecież szukać wielkiej miłości zamiast przygodnego seksu.
Dodatkowe pytania. W naszym przypadku (podobnie jak w przypadku niektórych pytań przy wyborze chęci poznania partnerki do seksu) nie mają wpływu na wynik. O wyniku nie decyduje również pytanie o wiek. Użytkownik na każdym etapie może wybrać opcję “Miłość bez pytań” i od razu przejść do sugestii portalu randkowego.
Niezależnie od wyboru, rozmówca otrzyma propozycję rejestracji na platformie randkowej eDarling. Całość przedstawiona jest w formie galerii z wizerunkiem trzech dziewczyn - użytkownik może wybrać tą, która najbardziej mu się podoba, a kliknięcie w „Chcę ją poznać ?” skutkuje przekierowaniem na dany portal z wykorzystaniem linka afiliacyjnego.
Zakładamy kontoZałożenie konta na Chatfuel jest bardzo proste. Na stronie głównej znajdziesz przycisk do tworzenia nowego profilu.
Następnie zostaniesz poproszony o zalogowanie się do konta na Facebooku lub zostaniesz poproszony o zgodę na dostęp do Twojego konta. Jest to jedynie rodzaj weryfikacji, Chatfuel nie publikuje nic w Twoim imieniu. Czas się więc zalogować. Twoim oczom ukaże się dashboard.
Budujemy i tworzymy To etap tworzenia nowego projektu. Klikamy w powyższy kafelek, a następnie wybieramy opcję „Blank Bot”.
W dashboardzie pojawi się nasz bot. Musimy połączyć go teraz z naszą stroną na Facebooku, na której powinien działać. W tym celu klikamy na przycisk „Connect”.
Wybieramy więc z listy nazwę strony, z którą chcemy połączyć bota.
Udało się, już jesteśmy połączeni, ale nasz bot jest obecnie całkiem pusty.
Przy tej okazji pozwól, że przedstawimy Ci dwa elementy każdego bota:
● bloki ● przyciski Bloki są jednym z etapów, na które trafia rozmówca. Konwersacja i całe flow, które tworzysz, odbywa się na planszy, która podzielona jest na różne etapy i scenariusze, a więc krótko mówiąc – bloki. W przypadku naszego bota zdecydowaliśmy się na widoczne niżej bloki:
Przyciski dają Ci możliwość prowadzenia konwersacji z rozmówcą. To dzięki nim rozmowa posuwa się do przodu i daje użytkownikowi poczucie indywidualności. Należy jednak pamiętać, że bot powinien przewidywać wszystkie scenariusze, stąd niezależnie jakich wyborów dokona odbiorca, to zawsze dochodzi do punktu, który został zaplanowany przez Ciebie. Przyciski można dodać do tekstu, filmu, a nawet materiału audio, który dodasz podczas konwersacji. Zaraz postaramy się to zrobić.
Wróćmy do naszego projektu. Najpierw musimy zadbać o wiadomość powitalną. Ta musi zawierać elementy, które zachęcą odbiorcę do kliknięcia w przycisk i do rozpoczęcia rozmowy z botem. To tak właściwie bardzo ważny etap. Klient może mieć wątpliwości co do nowego rozwiązania, więc należy być skutecznym. Edytujmy więc domyślną wiadomość powitalną. Możemy pozostawić parametr {{first name}} - wkleja on w to miejsce imię naszego rozmówcy, dzięki czemu ten czuje, że system jest jeszcze bardziej spersonalizowany pod niego. Przy okazji przycisków wspominaliśmy, że można dodać je do każdego elementu. To prawda - dodajmy go teraz do naszej powitalnej wiadomości.
Wpisujemy więc tekst, który ma zawierać się w przycisku. Na chwilę obecną nie chcemy przekierować odbiorcy do żadnego linku. Zależy nam, by użytkownik kontynuował rozmowę z botem. Wybieramy więc sekcję „Blocks”, a dalej wybieramy blok, do którego ma on zostać przeniesiony po kliknięciu. W naszym przypadku będzie to „Default Answer” - wiadomość powitalna jest zaproszeniem do rozmowy, a blok „Default Answer” zawiera pierwsze pytanie. „Default Answer” tak samo zawiera domyślną wiadomość. Zedytujmy więc ją po raz kolejny, tym razem stawiając pytanie, gdzie wybór jednej z opcji ma wpływ na to, jak dalej potoczy się rozmowa. Na tym etapie tworzenia upewnij się, że stworzyłeś już wszystkie bloki, które pokazaliśmy Ci wcześniej. Będziemy przekierowywać klienta na te bloki, stąd są one nam niezbędne do dalszego projektowania. W dalszym ciągu wykorzystujemy parametr odpowiedzialny za dostosowanie imienia.
Edytujemy wiadomość dodając dwa pytania. Przyjrzyj się blokom, na które kierowany jest klient.
Mamy więc dwie możliwe drogi - klient poszukuje wielkiej miłości albo seksu. Przejdźmy na początek przez pierwszy scenariusz, a więc poszukiwanie miłości. Dla tego przypadku wcześniej stworzyliśmy łącznie 6 bloków.
Kolejność bloków nie jest przypadkowa. To będą trzy bloki, przez które kolejno będzie przechodził klient. Trzy ostatnie, a więc te znajdujące się w drugiej linii, to wynik ostateczny - pytanie o wiek będzie tym decydującym, stąd rozmówca będzie mógł trafić jedynie do jednego z tych bloków, zależnie od odpowiedzi, jaką udzieli w bloku “Seks - wiek”. Pierwszy kafelek - “Seks - główny”. To pierwszy blok, który będzie całkowicie pusty. Musimy więc dodać do niego jakąś treść.
Ten przybornik pozwoli Ci dodawać kolejne elementy do Twojego bloku. Wszystko to działa w oparciu o klocki - zwyczajnie dołączasz kolejne elementy, mogąc dowolnie zmieniać ich kolejność.
My będziemy korzystać z poniższych opcji:
● Text - to jasne, w końcu potrzebujemy możliwości wysłania wiadomości do użytkownika, ● Typing - dodanie trwającej określony przez nas czas animacji pisania wiadomości (3 kropki); wpływa na naturalność bota, ● Quick reply - w przedstawionym przez nas przykładzie to dodatkowy przycisk wykorzystywany poza tradycyjnymi odpowiedziami na pytania, ● Gallery - czyli seria zdjęć; do tego jeszcze wrócimy, ponieważ tę opcję wykorzystamy wyłącznie w ostatnim kroku. Dodajmy pole tekstowe, a następnie animację pisania w postaci trzech kropek. Brawo! Możesz być z siebie dumny. Właśnie udało Ci się dodać pierwsze elementy. Możesz dodać kolejne, np. kolejne pole tekstowe, animację pisania, a na koniec pole tekstowe z przyciskami. Jeśli chcesz, by Twój klient otrzymał dużą dawkę informacji, to zawsze dobrze rozdzielić to na kilka pojedynczych wiadomości. Tym razem stworzymy trzy przyciski. Wybór przycisku nie ma żadnego wpływu na dalszy rozwój rozmowy. Zarówno ten blok, jak i dwa kolejne, mają na celu zbudować poczucie indywidualności.
Przekierowujemy klienta na kolejny blok. Na tym etapie musisz zrobić coś jeszcze - przewidzieć, że rozmówca może nie mieć ochoty odpowiadać na Twoje pytania. Użytkownik może chcieć po prostu szybko poznać dziewczynę, nieważne jaką. My taką ewentualność przewidzieliśmy, dlatego wykorzystamy quick reply, by dodać dodatkowy przycisk.
Taki przycisk znajduje się na dole konwersacji podczas przechodzenia przez dany blok i jak widzisz przekierowuje na blok “Seks 18-24”. Oznacza to, że omija wszystkie pytania i od razu przekierowuje klienta na propozycję skorzystania z linka afiliacyjnego. Taki sam zabieg stosujemy w następnym bloku - “Seks - podejście”.
Dodajemy też inne przyciski. Po kliknięciu w któryś z nich użytkownik zostanie przekierowany do kolejnego bloku.
Nie zapominamy też o przycisku “Chcę seksu bez pytań”. Blok “Seks - wiek”. To bardzo istotna zakładka. Zawiera trzy przyciski, a każdy z nich to propozycja innego programu partnerskiego.
Link do cz. II e-booka Tworzymy bota na Messengerze: https://zarabiam.com/Temat-Darmowy-e-book-w-pelnej-wersji-Tworzymy-bota-na-Messengerze-cz-II-170526 |