Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
Dodatkowy biznes stolarski - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Własna Firma (/Forum-Wlasna-Firma-447)
+--- Dział: Działalność gospodarcza (/Forum-Dzialalnosc-gospodarcza-387)
+--- Wątek: Dodatkowy biznes stolarski (/Temat-Dodatkowy-biznes-stolarski-169361)



Dodatkowy biznes stolarski - vio - 24-09-2020 14:41

Witam wszystkich.

Jestem programistą z własną działalnością, mój ojciec jest stolarzem i wpadłem na pewien mały pomysł, ale mam trochę wątpliwości.

Mój ojciec jest oficjalnie rolnikiem, stolarstwem zajmuje się hobbistycznie, ma sporo maszyn ale cześć z nich są tak zwanymi "samoróbkami". Kiedyś proponowałem mu żeby zaczął robić coś na poważnie i założył działalność, ale on mówi że musiałby wymienić maszyny na takie z atestami czy coś bo boi się kontroli jakiejś i że warsztat może nie jest dostosowany pod kątem BHP, ale czy są jakieś konsekwencje jeśli tylko on tam pracuje i nie zatrudniałby nikogo?

Pomysł jest taki, że on wykonuje produkt z drewna, a ja będę go malował i sprzedawał, rozumiem że mogę napisać z nim umowę np o dzieło żeby tą jego pracę wliczyć sobie w koszty, no i czy jest możliwość że ja wezmę na fakturę np drzewo? Czy to będzie wtedy w sumie jakbym go zatrudniał? Pytanie czy jeśli oficjalnie to ja sprzedaje a on robi tą cześć z obróbką drewna, to czy jakoś może ktoś dojść i się zainteresować jak te produkty są wytwarzane i zrobić taką kontrolę, czy są jakieś konsekwencje związane z tym że są do tego używane jakieś własnoręcznie zrobione maszyny?