Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
[Odpowiedzi Take A Gift] [3] W Którym Roku Zakończyła Się Budowa Zakładów Fso? - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9)
+--- Dział: Oszustwa / Scam (/Forum-Oszustwa-Scam-140)
+---- Dział: Takeagift (/Forum-Takeagift-45)
+----- Dział: Takeagift Odpowiedzi (/Forum-Takeagift-Odpowiedzi-73)
+----- Wątek: [Odpowiedzi Take A Gift] [3] W Którym Roku Zakończyła Się Budowa Zakładów Fso? (/Temat-Odpowiedzi-Take-A-Gift-3-W-Ktorym-Roku-Zakonczyla-Sie-Budowa-Zakladow-Fso-15345)



[Odpowiedzi Take A Gift] [3] W Którym Roku Zakończyła Się Budowa Zakładów Fso? - Zampal - 20-10-2010 22:12

Treść:
Cytat:Fabryka Samochodów Osobowych S.A. (FSO) – polskie przedsiębiorstwo przemysłu motoryzacyjnego, produkujące samochody osobowe. Zakłady produkcyjne są zlokalizowane w Warszawie, w dzielnicy Praga Północ, na Pelcowiźnie. Zostały od podstaw zbudowane na przełomie lat 40. i 50. XX wieku. W okresie od 1986 do 2002 w skład FSO wchodził Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie.

Rozważania o budowie fabryki samochodów snuto już od zakończenia II wojny światowej. Kluczowym problemem była licencja na produkcję takiego pojazdu. Ze względu na przedwojenną współpracę FIATa z polskim przemysłem motoryzacyjnym właśnie ten koncern wybrano do podjęcia negocjacji licencyjnych. Po ich zakończeniu Państwowa Komisja Planowania Gospodarczego podpisała 31 lipca 1948 roku umowę na budowę fabryki motoryzacyjnej w Warszawie i zakup licencji na model Fiat 1400. Warunki porozumienia przewidywały osiągnięcie w ciągu trzech lat produkcji rocznej na poziomie 20 tysięcy pojazdów, przy czym transakcja miała charakter barterowy - umowa przewidywała zapłatę polskim węglem. W miarę postępów budowy nasilała się zimna wojna oraz dążenia ZSRR do zrywania powiązań ze światem zachodnim. Władzom polskim zaproponowano nieodpłatne przekazanie licencji na Pobiedę M-20. Ostatecznie jesienią 1949 roku zerwano umowę z Fiatem i przyjęto propozycję radziecką. Oficjalnie umowę z ZSRR podpisano 22 lipca 1950.

Przed zerwaniem współpracy z Fiatem strona włoska dostarczyła do Polski pewną ilość samochodów osobowych Fiat 1100, autobusów i samochodów ciężarowych.

Według niektórych źródeł przyczyną (względnie jedną z przyczyn) zerwania współpracy było wycofanie się strony włoskiej w związku z wejściem w życie planu Marshalla, w ramach którego Włochy miały otrzymać duże ilości bardzo taniego węgla amerykańskiego, z tym że za już dostarczone pojazdy Polska zapłaciła węglem, zgodnie z umową.

Budowa zakładów zakończyła się późną jesienią 1951 r. Koszty ich budowy wynosiły 130 milionów ówczesnych złotych, a odpowiednie jej wyposażenie – 250 milionów. 6 listopada 1951 r. o godzinie 14:00 z taśmy montażowej zjechał pierwszy wyprodukowany w Polsce powojennej samochód osobowy. Ze względu na opóźnienia we wdrażaniu produkcji w pierwszym samochodzie zamontowano jedynie oznaczenia FSO, zaś właściwego montażu dokonano wcześniej w ZSRR.

ODP

W którym roku zakończyła się budowa zakładów FSO?
1951

W którym roku z taśmy montażowej zjechał pierwszy wyprodukowany w Polsce powojennej samochód osobowy?
1951


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] [3] W Którym Roku Zakończyła Się Budowa Zakładów Fso? - Marello - 21-10-2010 09:45

++