Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
Wycena portali, profesjonalny artykuł - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Zarabianie na blogach oraz własnych stronach internetowych (/Forum-Zarabianie-na-blogach-oraz-wlasnych-stronach-internetowych-281)
+--- Dział: Zarabianie na WWW - dyskusje, pytania i odpowiedzi (/Forum-Zarabianie-na-WWW-dyskusje-pytania-i-odpowiedzi-202)
+--- Wątek: Wycena portali, profesjonalny artykuł (/Temat-Wycena-portali-profesjonalny-artykul-141744)



Wycena portali, profesjonalny artykuł - selfiepl - 18-12-2016 01:28

Witam

Czy jest możliwość, aby osoba związana z tematem napisała profesjonalny opis na temat wyceny stron internetowych?
Co by się miało znaleźć w takim opisie?
1. Serwisy wyceny stron, czyli wszystko co bezużyteczne.
2. W jaki sposób wycenić wartość serwisu
3. Największe światowe strony, w których można umieścić ogłoszenie dotyczące sprzedaży serwisów, wraz z ich krótkim opisem np: prowizje.
4. Czy są tzw. wirtualne biura pośrednictwa sprzedaży serwisów? Ewentualnie osoby, które się w tym fachu specjalizują i biorą określony procent od sprzedanego serwisu. Jeśli tak, gdzie ich szukać?, komu zlecić?

Widzę na własnym przykładzie, że ciężko mi wycenić wartości poszczególnych stron internetowych i artykuł zawierający wszystkie powyższe punkty byłby bardzo przydatny.


RE: Wycena portali, profesjonalny artykuł - Zły_Szeląg - 18-12-2016 01:58

Według mnie:

- jeżeli portal przynosi zyski to możesz za niego chcieć półroczne zarobki - załóżmy, że portal zarabia 1000 miesięcznie, to chcesz za niego 6 tys. Kwestia dobrego kupca.

- jeżeli portal jest nowy bez ruchu to możesz wycenić go według kosztu powstania (np sklep z integracją z hurtownią, jest gotowy do działania, tylko promować) - wycena załóżmy, że do 3 tys (za tyle już można kupić niezły sklep na cms z integracją xml)

- jeżeli jest to strona np na wordpress to 1000-2000 max w zależności od rozbudowania

Generalnie patrząc np na szukam inwestora, na portale, ludzie dają wyceny z kosmosu, bo wydaje im się, że pomysł jest rewolucyjny. Tylko z reguły portale są słabo wykonane najtańszym kosztem. Dlatego kupujący lepiej wyjdzie na tym, gdy skopiuje pomysł, a zrobi sobie portal lepszej jakości. Za sam pomysł nikt nie zapłaci sporej sumy Big Grin


RE: Wycena portali, profesjonalny artykuł - selfiepl - 18-12-2016 22:38

Cytat:załóżmy, że portal zarabia 1000 miesięcznie, to chcesz za niego 6 tys
Teraz już wiem dlaczego nie opłaca się sprzedawać serwisów. Ciężko znaleźć inwestycję w której wkładając 6tys zł wyciągnę 1tys /mc.

Idąc dalej: Posiadając serwis zarabiający 10tys/mc jest wart tylko 60tys.? Może nie jestem w temacie i są inwestycje poza prowadzeniem serwisów internetowych w których inwestując np: 100 tys zarobię koło 15tys/mc Smile.


RE: Wycena portali, profesjonalny artykuł - fusek - 18-12-2016 22:42

(18-12-2016 22:38)selfiepl napisał(a):  
Cytat:załóżmy, że portal zarabia 1000 miesięcznie, to chcesz za niego 6 tys
Teraz już wiem dlaczego nie opłaca się sprzedawać serwisów. Ciężko znaleźć inwestycję w której wkładając 6tys zł wyciągnę 1tys /mc.

Idąc dalej: Posiadając serwis zarabiający 10tys/mc jest wart tylko 60tys.? Może nie jestem w temacie i są inwestycje poza prowadzeniem serwisów internetowych w których inwestując np: 100 tys zarobię koło 15tys/mc Smile.

Poniekad masz racje ale w wiekszosci portali jeat tak ze pozniej nie inwestujesz to zarobki spadaja...


RE: Wycena portali, profesjonalny artykuł - Zły_Szeląg - 18-12-2016 22:58

Portal to niepewna inwestycja. Nie jest to np nieruchomość, gdzie oprócz zarobku, jaki generuje, ma wartość samą w sobie. Portale zarabiają, ale mogą dosłownie z dnia na dzień przestać z wielu powodów (odejście reklamodawcy, spadek ruchu, jakiś ban na konta w socialmediach, które generują duży ruch). Albo chociażby to, że co jakiś czas musisz go doinwestować, bo robi się przestarzały graficznie i technologicznie.

Chciałbyś wysokich cen, bo patrzysz na biznes od strony osoby sprzedającej portal. Ale postaw się w sytuacji osoby kupującej - kupiłbyś portal przynoszący dochód np 1000 zł miesięcznie za 20 tys?


RE: Wycena portali, profesjonalny artykuł - rachman - 19-12-2016 00:34

Dodam ze wystarczy czasami zmiana algorytmu wyszukiwarki google i biznes z dochodowego może stać się kamieniem u szyi Wink
O biurach pośrednictwa nie słyszałem, ciekawa nisza ale z wyżej wymienionych względów biznes też niepewny. Pracowałeś kiedyś w pośrednictwie nieruchomości na przykład? Nieruchomości leżą czasami tydzień a czasami wiele lat w bazie. Narobić się trzeba nad każdym. Tylko ze tam konkretny pieniądz jak już opylisz nieruchomość a tu? Przyjmiesz stronę do bazy a ona nie dość że może za miesiąc przestać mieć jakąkolwiek wartość to jest łatwa do skopiowania...
Poza tym wycena takiej strony jest TYLKO umowna. Pośrednik ani licencji nie ma, jego słowo to tylko słowo. Owszem może mieć jakieś kursy, szkoły ale w praktyce i tak za dużo tu zmiennych by jego wycena miała większą wartość na dłuższą metę. Na dziś może i być ok ale cena dynamiczna jak i warunki wymienione przez kolegów od których ta wartość jest zależna...


RE: Wycena portali, profesjonalny artykuł - Neoko - 16-01-2017 10:56

W usa sprzedaja blogi i ecomerce w cenie 10-24 krotnosci zysku jednego miesiaca

Wiec blog ktory zarabia miesiecznie 5 tys$ idzie sprzedac za 100 tys $. Nie biore tego z palca tylko takie blogi sa


RE: Wycena portali, profesjonalny artykuł - WojciechMatula - 21-02-2017 18:39

Tak ogólnie bierze się wycenę ok 12x zysk z jednego miesiąca. Jeśli strona ma wiele różnych atutów i potrafisz dobrze sprzedawać to może pójść +20x wielokrotności miesięcznych zarobków.


RE: Wycena portali, profesjonalny artykuł - domin_dz - 22-02-2017 13:48

Ja mogę podać przykład publicznie dostępny, Wirtualna Polska została sprzedana za 360 mln złotych, czyli za tyle ile wynosił jej roczny przychód (nie mylić z dochodem). Drugi przykład z trochę innej beczki, Allegro zostało sprzedane za 3.25 mld dolarów, podczas gdy roczny dochód to zaledwie 500 mln złotych.