Rich Snippets czyli wyniki rozszerzone w wyszukiwarce - atrakcyjne TOP 10 - Klin - 15-09-2016 22:46
Pozwole sobie zacytować pewien ciekawy artykuł
Cytat: Samo pojawienie się strony w TOP 10 może okazać się niewystarczające do uzyskania satysfakcjonującego dla nas poziomu ruchu. Zwłaszcza jeśli większość stron ma podobny "title", jak i opis "description".
Oto kilka sposobów na to, aby wyróżnić się z tłumu:
1. Zastosowanie wyrażeń zachęcających do interakcji - tzw. Call to Action. Stosując odpowiednie wyrażenia: „Zobacz tutaj”, „Najtańsze …” „Kliknij teraz”
2. Zastosowaniu odpowiednich znaczników na naszej stronie - świetna metoda, by niewielkimi środkami wzbogacić wynik wyszukiwania dla naszej strony i wyróżnić się na tle konkurencji
Google w wynikach wyszukiwania wykorzystuje fragmenty rozszerzone między innymi dla:
Produktów
Przepisów
Recenzji i ocen
Wydarzeń
Aplikacji
a także:
Breadcrumbs
Sitelinks Serach Box
*******************************
PRODUKTY
Fragmenty rozszerzone mogą zostać użyte do otagowania dowolnego produktu praktycznie w każdym sklepie internetowym. Pod wynikiem naszej strony mogą pojawić dodatkowe informacje zawierające cenę, ocenę produktu w formie gwiazdek czy ilość opinii. Tego typu rozszerzenie jest bardzo widoczne w wynikach wyszukiwania i znacznie wyróżnia się na tle konkurencji.
Przykładowe wykorzystywane znaczniki do opisu pojedynczych produktów
Przykład:
PRZEPISY
Przykładowe wykorzystywane znaczniki do opisu przepisów:
Przykład:
RECENZJE I OCENY
Przykładowe wykorzystywane znaczniki
Przykład:
WYDARZENIA:
Wymagane znaczniki wykorzystywane do tagowania wydarzeń
Przykład:
APLIKACJE
Przykładowe znaczniki wykorzystywane do opisu aplikacji
Przykład:
BREADCRUMBS
Samo wdrożenie jest dość proste i nie wymaga złożonych prac programistycznych:
Kod:
<div itemscope itemtype="http://data-vocabulary.org/Breadcrumb">
<a href="http://www.example.com/dresses" itemprop="url">
<span itemprop="title">Dresses</span> </a>
</div>
<div itemscope itemtype="http://data-vocabulary.org/Breadcrumb">
<a href="http://www.example.com/dresses/real" itemprop="url">
<span itemprop="title">Real Dresses</span> </a>
</div>
<div itemscope itemtype="http://data-vocabulary.org/Breadcrumb">
<a href="http://www.example.com/clothes/dresses/real/green" itemprop="url">
<span itemprop="title">Real Green Dresses</span></a>
</div>
Przykład:
SITELINKS SEARCH BOX
Jest to dodatkowe okno, z którego może skorzystać użytkownik do wyszukania informacji w obrębie serwisu.
Przykład wdrożenia mikrodanych dla produktu:
Kod:
<div itemscope itemtype="http://schema.org/Product">
<a itemprop="url" href="http://adresurl.com/Przykladowy-adres-produktu"><div itemprop="name"><strong>Nazwa produktu</strong></div>
</a>
<div itemprop="description">Opis produktu</div>
<div itemprop="brand" itemscope itemtype="http://schema.org/Organization">
<span itemprop="name">Nazwa producenta</span></div>
<div>Model: <span itemprop="model">Model produktu</span></div>
<div>Product ID: <span itemprop="productID">Identyfikator produktu</span></div>
<div itemprop="aggregateRating" itemscope itemtype="http://schema.org/AggregateRating">
<span itemprop="ratingValue">5</span> based on <span itemprop="reviewCount">10</span> reviews</div>
<div itemprop="offers" itemscope itemtype="http://schema.org/Offer"><span itemprop="price">120</span><link itemprop="itemCondition" href="http://schema.org/NewCondition" />Nowy</div></div>
Przykład:
Na koniec badanie wykonane w 2014 przez mediative.com pokazuje zainteresowanie użytkowników dla stron wykorzystujących rich snippets.
Źródło
RE: Rich Snippets czyli wyniki rozszerzone w wyszukiwarce - atrakcyjne TOP 10 - Vasaki - 15-09-2016 22:58
Fajna robota Misiek
Dodam od siebie jeszcze sposoby wdrażania Rich Snuppets:
Mikroformaty
Mikrodane
RDF
Przydatne linki:
http://microformats.org/
https://search.google.com/structured-data/testing-tool
|