Poradnik Jak tworzyć dobry wizualny content? - Wersja do druku+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com) +-- Dział: SocialMedia (/Forum-SocialMedia-451) +--- Dział: Social Media (/Forum-Social-Media-356) +--- Wątek: Poradnik Jak tworzyć dobry wizualny content? (/Temat-Jak-tworzyc-dobry-wizualny-content-117373) |
Jak tworzyć dobry wizualny content? - MaLiN - 09-07-2015 11:14 Na portalach społecznościowych coraz ważniejsze stają się treści wizualne. Jak przygotować dobre treści, które będą interesujące dla naszych odbiorców i będą spełniały swoje funkcje biznesowe? Krok pierwszy: wybierz odpowiedni temat Każda treść musi być tworzona z głową. Nawet najpiękniejsze treści nie będą angażujące dla ludzi, jeśli nie będą ciekawe i inspirujące. Staraj się połączyć temat, który interesuje Twoich odbiorców oraz taki, w którym możesz się wykazać jako ekspert. Skąd czerpać pomysły? Od klientów, z wyszukiwarek, dzięki badaniom, odpowiadaj na najczęściej zadawane pytania, sprawdzaj narzędzia analityczne, obserwuj o czym pisze branża i konkurencja, a także zagraniczne firmy, korzystaj ze słów kluczowych. Krok drugi: określ typ materiału Infografiki Generują ruch. Bywają nawet skuteczniejsze niż posty na blogu w przekierowywaniu ruchu na stronę. Zdjęcia Angażują. Użycie zdjęć w postach na Facebooku czy Twitterze może zwiększyć zaangażowanie nawet o 300%. Filmy Film Video zwiększa szansę na sprzedaż, zrozumienie produktu/usługi czy konwersję na stronie. Krok trzeci: atrakcyjny i efektywny wygląd Staraj się nie przedobrzyć – lepiej mniej informacji, a czytelnie, mniej kolorów, a schludnie – wyróżniaj najważniejsze informacje, zadbaj o dobrą czcionkę (w przypadku języka Polskiego to może być problem). Nie komplikuj przekazu, dawaj zrozumiałe ikony i obrazuj tylko to, co wymaga dodatkowego wzmocnienia przekazu. Pamiętaj o podpisywaniu wykresów czy danych, z których korzystasz. Krok czwarty: zidentyfikuj możliwych promotorów treści Określ, kto może być chętny by dzielić się Twoją grafiką. Jeśli nie masz grupy docelowej możesz mieć pewność, że pisząc dla wszystkich, piszesz do nikogo. Potencjalne grupy: Twoi fani/obserwujący Partnerzy biznesowi, podwykonawcy Wpływowicze Twoja branża Klienci i potencjalni klienci Krok piąty: zaplanuj promocję Określ miejsca publikacji, buduj relacje z mediami lub osobami, które mogą opublikować/podzielić się Twoimi materiałami, nakreśl budżet na promocję, wpisz materiał do kalendarza postów. Nawet najlepsza treść nie zyska szerszej publiczności, jeśli nie zaplanujesz odpowiednio sposobów na jej dystrybucję. Oczywiście nie zapominaj o wykorzystaniu tych treści za jakiś czas znowu – odświeżanie treści to świetny sposób na nadawanie drugiego życia materiałom i oszczędzanie czasu na produkcję nowego contentu. źródło RE: Jak tworzyć dobry wizualny content? - prololex - 10-07-2015 20:46 Ciekawy artykuł |