6 błędów SEO, które każdy z nas robi - MaLiN - 26-06-2015 11:53
Cytat:Bez wątpienia SEO to nie ścieżka usłana różami, ale ciężka droga strategiczna, którą wielu użytkowników pokonuje z ogromnym trudem. Aczkolwiek czasami wystarczy chwilę pomyśleć i zmienić nastawienie, aby dotrzeć do celu bez zbędnych komplikacji i problemów.
Wszyscy je popełniamy. Błędy SEO, bo o nich mowa są nieodłączną częścią strategii marketingowej, ale i fundamentem procesu budowania długotrwałej obecności w sieci. Na szczęście nic co ludzkie nie jest nam obce, a człowiek przecież się uczy na błędach, dlatego przed Wami zestawienie najczęściej popełnianych błędów SEO. Warto wyciągnąć z nich wnioski i wdrożyć do swojej strategii nowe punkty.
1. Plagiaty, powtarzanie, brak oryginalności
Tak oczywisty błąd, a wciąż nagminnie powtarzalny. To, że zdajemy sobie sprawę z tego, że większość użytkowników scrolluje lub „przegląda” treści, nie znaczy, że mają być one nieoryginalne lub skopiowane. Ani od innego autora, ani od Was samych z poprzednich postów czy artykułów. Bądźcie oryginalni i twórzcie unikatowe treści, które pozwolą Wam w lepszym pozycjonowaniu. Algorytmy Google biorą pod uwagę przede wszystkim unikalność treści.
2. Pieniądze to nie wszystko. A jednak!
O ile w niektórych aspektach nie trzeba wydawać ostatnich pieniędzy na specjalistów, których pracę możemy spokojnie i równie profesjonalnie wykonać w zaciszu własnego domu, o tyle część wydatków na pewno należy przeznaczyć na długoterminową strategię SEO. Błędne myślenie wielu ludzi sprowadzające się do tezy, że budżet SEO jest nieważny, jest myśleniem naiwnym i co gorsza, przynoszącym opłakane efekty. Pamiętajcie, że nie można oszczędzać na wszystkim ;-) Nie zapomnijcie też o tym, że strategia SEO może przynieść rewelacyjne efekty, ale do tego potrzeba czasu.
3. Za dużo słów kluczowych
Słowa kluczowe są oczywiście brane pod uwagę przez wyszukiwarki internetowe, ale w obecnie istotne są przede wszystkim podczas prowadzenia kampanii w Google Adwords. Warto stworzyć tak zwaną "chmurę" słów kluczowych, od najogólniejszych, do tych najbardziej istotnych i pozycjonować konkrety. Na promocji ogólnych słów kluczowych stracimy fortunę, a w dodatku ruch generowany przez reklamę będzie mało wartościowy.
4. Gdzie leży sens SEO?
Duży ruch na stronie jest pożądany, ale przecież to nie jest główny cel działań strategii SEO. Magicznym słowem, o który głównie chodzi jest konwersja i to o nią staramy się (a przynajmniej powinniśmy) najbardziej. Dlatego też błędem jest myślenie, że duży ruch na stronie jest równy wysokim wskaźnikom konwersji. Porównajcie statystyki obu miar, a być może znajdziecie odpowiedź gdzie leży problem i jak zmienić strategię.
5. Lokalne wyszukiwania? Hmm…
Potencjał lokalnego SEO wciąż jest mocno niedoceniany, a to przecież duży błąd. Jasne, każdy chce działać na światową skalę, ale nie można zapomnieć o tym, co jest lokalne. Dlatego używając słów kluczowych, nie zapomnijcie o tych specyficznych dla danego regionu, aby zapewnić pojawienie się Waszego contentu w wyszukiwarce.
6. Mało wartościowe słowa kluczowe
To dzięki specyfice słów kluczowych, a w zasadzie fraz kluczowych, na stronie pojawia się wspomniana już i bardzo pożądana konwersja. Dlatego tak ważny jest dobór odpowiednich wyrażeń, które nie tylko przyciągną użytkowników, ale i spełnią ich wymagania oraz pozostaną unikalne. Bardzo często popełniany błąd to ignorowanie tego aspektu i dodawanie ogólnych słów, które nijak mają się do podniesienia wskaźnika, o który najbardziej wszystkim chodzi.
Powyższa lista to tylko część błędów, które się popełnia, ale niestety należą one do nagminnych. Skutki takiego działania czy myślenia widoczne są w statystykach strony, dlatego jeśli ktokolwiek z Was wciąż zastanawia się, dlaczego analizy jego strony są tak słabe, może warto wziąć pod lupę punkty z powyższej listy?
|