Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
Wadliwy towar - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Prawo i Podatki (/Forum-Prawo-i-Podatki-195)
+--- Dział: Prawo i Podatki (/Forum-Prawo-i-Podatki-228)
+--- Wątek: Wadliwy towar (/Temat-Wadliwy-towar-11358)



Wadliwy towar - znikajacypunkt - 04-08-2010 10:47

Witam!
Dnia wczorajszego dokonałem zakupu aparatu cyfrowego w sklepie rtv euro agd (stacjonarnym). Po dokładnym obejrzeniu w domu stanu aparatu okazało się, że na wyświetlaczu są ryski (wewnątrz) i charakterystyczne 2 paski (widać to pod światłem). Natomiast w sklepie sprzedawca pokazał mi aparat w jakim jest stanie (nie zauważyłem tych rys- nie przyglądałem się zbyt dobrze). I teraz moje pytanie. Czy była by możliwość zwrócenia towaru z możliwością odzyskania pieniędzy, gdyż towar jest niezgodny z umową (bo jest wadliwy)? Owszem sklep mi zaproponuje możliwość naprawy aparatu, ale w tym momencie interesuje mnie tylko oddanie aparatu i odzyskanie pieniędzy. Jak to jest? Czy zakupiony towar możemy oddać bez podania przyczyny do 14 dni? Jakie prawa ma konsument w tej sytuacji?

Pozdrawiam


RE: Wadliwy towar - Lubelak - 04-08-2010 14:58

masz prawo do zwrotu
bodajże 10 dni
brat miał tak z dekoderem cyfry +
dali używany i nie sprawny Wink
pomieszali


RE: Wadliwy towar - tyndyk23 - 04-08-2010 16:13

Witam,

Na początku chciałbym napisać parę słów do Lubelaka. Dość jasno zostały określone punkty w regulaminie i zgodnie z najnowszymi zmianami zabronione jest udzielanie takich odpowiedzi jak Twoja. Proponuję zapoznać się z regulaminem jak i jego późniejszymi zmianami. Jest to ostanie ostrzeżenie , kolejne takie posty będą nagradzane ostrzeżeniami - dotyczy to wszystkich użytkowników .

Teraz przejdę do sedna problemu.
Możliwość zwrotu towaru nie wygląda tak prosto jak się wydaje. To sprzedawcy określają termin w jakim można dokonać zwrotu i odzyskać pieniądze -bez podania przyczyny. Twój problem reguluje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ( tutaj http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf ). Zakładam że kupiłeś aparat jako osoba fizyczna a nie na firmę ( chodzi mi o osobę prawną ) . Jeżeli towar jest niezgodny z umową musisz powiadomić o tym sprzedającego który bezpłatnie musi usunąć usterki w odpowiednim terminie oczywiście. Ma na to 14 dni. Jeżeli po tym czasie nie ustosunkuje się to twojej reklamacji uważa się że czyni zadość tym wymaganiom ( przyjmuje reklamacje ). Jeżeli sprzedawca nie jest w stanie naprawić tych wad, albo związane jest to z nadmiernymi kosztami możesz żądać obniżenia ceny stosownie do usterki lub odstąpić od umowy. Dopiero wtedy otrzymasz zwrot całej ceny. Przyjęcie towaru w określonym czasie bez podania przyczyny jest jedynie dobrą wolą sprzedawcy. Poczytaj co masz napisane w karcie gwarancyjnej lub innych papierkach jakie dostałeś do aparatu. Jeżeli tam nic nie znajdziesz musisz się udać do sklepu i zobaczyć jakie mają wzorce umowne, takie ogólne postanowienia do każdej umowy. Tam powinno być to zawarte. W razie jakiś pytań proszę pisać


RE: Wadliwy towar - znikajacypunkt - 04-08-2010 18:33

Poszedłem do sklepu z reklamacją. Tak jak Tyndyk piszesz. Aparat poszedł do serwisu (do 14 dni mam czekać, no bo to wynika z ustawy). a szkoda, bo aparat miał być przydatny na wyjazd. Broniłem się przed kierownikiem sklepu, że towar mogę zwrócić bez podania przyczyny do "x" dni, potem że towar jest niezgodny z umową (liczyłem że zwrócą mi pieniądze), że z chęcią wezmę ten uszkodzony, ale po obniżonej cenie, ale ten wyjechał mi z jakimś tam kodeksem sprzedającego to mnie przymknął. Warto jako kupujący znać swoje prawa, bo sklepy coraz częściej "cwaniakują". Tobie Tyndyk dałem plusa za odpowiedź, mało może to, ale innego sposobu "wynagrodzenia" nie ma.

Pozdrawiam i życzę samych sukcesów