Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
Księgowanie środków trwałych - kilka sztuk - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Własna Firma (/Forum-Wlasna-Firma-447)
+--- Dział: Działalność gospodarcza (/Forum-Dzialalnosc-gospodarcza-387)
+--- Wątek: Księgowanie środków trwałych - kilka sztuk (/Temat-Ksiegowanie-srodkow-trwalych-kilka-sztuk-110897)



Księgowanie środków trwałych - kilka sztuk - Admin - 22-03-2015 07:46

Hejka,
mam do Was zapytanie w kwestii zaliczania środków trwałych. Konkretnie chodzi o wymianę okien w biurze. Jak wiadomo aby do środków trwałych należy zaliczyć wyposażenie warte powyżej 3500zł netto, jednak jak się to ma np. do 2 sztuk okien + podnośnika + robocizny, zakładając że jedno okno z robocizną kosztuje 3000zł netto? Mam zamiar dopytać po wekkendzie księgowość ale może już teraz ktoś z Was mi poradzi/wytłumaczy. To samo tyczy się np. klimatyzacji, zakładając że urządzenie kosztuje 3000zł, dodatkowe rurki, wsporniki z 500zł i robocizna z 800zł (wszystko netto) to czy można to wrzucić jednorazowo w koszty działalności czy należy amortyzować.


Inny przykład, wyposażenie meblowe - gdy kupimy, komodę, meblościankę i np biurko z jednego rodzaju zestawu, jednak każdy produkt wyszczególniony jako osobny artykuł na fakturze - to czy łącznie przekraczając sumę 3500zł netto zaliczymy to jako środek trwały?

W sumie w przypadku części komputerowych gdy wymieniamy np. sam procesor warty 2000zł to wrzucamy to w koszty jednorazowo, gdy później wymienimy kartę graficzną za 3000zł to też wrzucamy to jednorazowo.
Zapewne przy zakupie laptopa gdzie widnieje cena za cały zestaw tych częsci w nim zawartych to przy cenie 5000zł zapewne będzie amortyzowany, jednak zastanawiam się jak się to ma przy zakupie jednostki stacjonarnej na części, gdzie wybieramy każdą z osobna i na jednej fakturze każda z nich będzie osobno widniała wraz z cena, żadna z nich nie przekroczy 1000zł a całość wyniesie z 5000zł - jak sprawa ma się wtedy?


Zaznaczam że najbardziej interesuje mnie kwestia okien + podnośnika + robocizny Smile bo przy sprawach remontowych to też może inaczej wyglądać


RE: Księgowanie środków trwałych - kilka sztuk - adios123 - 22-03-2015 15:49

http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/14019/Ewidencja_srodkow_trwalych_o_niskiej_jednostkowej_wartosci_poczatkowej.html

Czytałeś tutaj? Pierwsze co mi się nasunęło to to. Sprawdź, może uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie.
#edit
A to przepraszam za ten post. Usuń ktoś jak możesz Tongue


RE: Księgowanie środków trwałych - kilka sztuk - Admin - 22-03-2015 19:28

Widziałem tylko nie interesują mnie artykuły sprzed 8 lat. Polecam sprawdzać przed linkowaniem:
DATA WYDANIA: 2007-07-16


RE: Księgowanie środków trwałych - kilka sztuk - Dennisek78 - 22-03-2015 19:30

Jak mniemam księgowa będzie wiedziała, co i jak Big Grin


RE: Księgowanie środków trwałych - kilka sztuk - mcknowak - 15-04-2015 14:49

Nie wiem czy temat jest aktualny, ale może innym się przyda.
Jeżeli chodzi o okna to same w sobie nie są środkiem trwałym ani wyposażeniem. Jest kilka możliwości:
  • Jeżeli prowadzisz działalność w domu lub w mieszkaniu na niewydzielonej powierzchni - długo by dyskutować na ten temat ale osobiście bym odradzał wrzucania w koszty czy odliczania VAT za te okna.
  • Jeżeli obiekt w którym masz firmę należy do Ciebie - uznajesz wymianę okien za remont, bo stare się zużyły. Wówczas wszystkie wydatki poniesione na zakup i montaż okien, podobnie jak inne wydatki na naprawy, wrzucasz w koszty.
  • Jeżeli wynajmujesz obiekt od kogoś - należy w umowie najmu zapisać że wydatki na remonty są po stronie najemcy. W przeciwnym wypadku to właściciel obiektu powinien ponieść wydatki na remont i ewentualnie wrzucić je w swoje koszty.
Co do pozostałych elementów wyposażenia to generalnie małe firmy mają prawo do jednorazowej amortyzacji środków trwałych (m. in maszyny, komputery, wyposażenie biurowe) do 50000 EUR rocznie. Nie dotyczy m. in. samochodów osobowych, licencji, budynków, lokali, obiektów inżynierii lądowej i morskiej. W przypadku podzespołów komputerowych jeżeli jest to wymiana spowodowana zużyciem lub awarią - wrzucasz w koszty. Jeżeli część jest potrzebna do ulepszenia lub rozbudowy środka - należy zwiększyć jego wartość i w ramach limitu to zwiększenie jedorazowo zamortyzować.