Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
[Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Off-Topic (/Forum-Off-Topic-9)
+--- Dział: Oszustwa / Scam (/Forum-Oszustwa-Scam-140)
+---- Dział: Takeagift (/Forum-Takeagift-45)
+----- Dział: Takeagift Odpowiedzi (/Forum-Takeagift-Odpowiedzi-73)
+----- Wątek: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul (/Temat-Odpowiedzi-Take-A-Gift-Zadanie-3-ABS-Czy-ABS-jest-elementem-ukladu-hamul-10304)



[Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - Ret1e - 14-07-2010 21:04

Cytat:ABS to układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems). Jego bezpośrednim rozwinięciem są systemy ASR. Jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych systemów jak ESP, czy Adaptive Cruise Control.

ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, takich jak: warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy.

W samochodach bez systemu ABS kierowca musi starać się hamować tak, by utrzymać kontrolę nad samochodem. Zbyt słabe hamowanie wydłuża drogę hamowania, a zbyt mocne prowadzi do utraty sterowności. Zaleca się, by przy konieczności silnego hamowania stosować hamowanie pulsacyjne. Hamowanie to polega na intensywnym wciśnięciu hamulca, a w momencie, gdy koła przestają się obracać, odpuszczeniu hamulca, by natychmiast znów silnie nacisnąć hamulec. W momentach silnego naciśnięcia hamulca uzyskuje się dużą siłę hamowania, a w momentach puszczenia niesymetria oporów toczenia hamuje ruch poprzeczny samochodu, umożliwiając jego sterowanie.

W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszy sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca.

Następnie należy wcisnąć pedał sprzęgła (jeśli jest) – istotne jest to, że pedału sprzęgła nie należy naciskać przed pedałem hamulca (bo opóźnia to wciśnięcie pedału hamulca), ani nie próbować tego robić jednocześnie (bo ruch dwoma nogami jednocześnie zmniejsza siłę nacisku na pedał hamulca w pierwszych chwilach hamowania). Wciśnięty pedał sprzęgła zapewnia minimalnie krótszą drogę hamowania, oraz to że po zatrzymaniu silnik w samochodzie pozostanie uruchomiony.

Działający ABS powoduje wypychanie pedału hamulca w stronę przeciwną do kierunku w którym wciskany jest nogą kierowcy, jednak pomimo tego nie należy zmniejszać siły nacisku na pedał. Badania kierowców pokazały że 80% kierujących samochodem wyposażonych w ABS, przestraszonych objawami działania systemu ABS (wypychanie i drżenie pedału hamulca), zmniejsza siłę nacisku nogi na pedał hamulca co powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania. Tej podświadomej reakcji ma zapobiegać Brake Assist System.

Utrata sterowności samochodu podczas hamowania następuje, gdy koła z co najmniej jednej osi samochodu przestają się obracać. Wówczas różnice sił hamowania na poszczególnych kołach wprawiają samochód w ruch obrotowy wokół osi pionowej. By zapobiec temu zjawisku, wprowadzono system zapobiegający blokowaniu (zatrzymywaniu) kół podczas hamowania. System naśladuje hamowanie impulsowe ale robi to znacznie dokładniej niż kierowca, gdyż pozwala na utrzymanie współczynnika poślizgu koła na poziomie 10-30%. W tych warunkach sterowność pojazdu zachowana jest na satysfakcjonującym poziomie (koła wciąż mogą przenosić stosunkowo wysokie siły poprzeczne odpowiedzialne za sterowność), a jednocześnie współczynnik przyczepności jest zbliżony do wartości współczynnika przyczepności przylgowej (najwyższej osiągalnej dla danej nawierzchni), co pozwala na skrócenie drogi hamowania.

System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach); jeżeli koło ponownie zacznie się obracać, siła hamowania jest ponownie zwiększana. Cykle redukcji siły hamowania są bardzo szybkie.



Czy ABS jest elementem układu hamulcowego?

tak


Czy ABS jest wykorzystywany jako element składowy systemu ESP?

tak


Jakie hamowanie zaleca się przy konieczności silnego hamowania w samochodach bez ABS?

pulsacyjne


Czy w samochodzie wyposażonym w system ABS, najmniej efektywnym sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca?

nie


Ile procent kierowców samochodów wyposażonych w ABS jest przestraszonych objawami działania systemu ABS?

80


screen :

[Obrazek: afsq.png]


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - GUZIOR008 - 14-07-2010 21:10

Poprawne Big Grin


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - Marello - 14-07-2010 21:29

Dodatkowa reputacja +


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - majkel9490 - 14-07-2010 21:51

dobrze +


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - Admin - 14-07-2010 22:37

super Smile


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - malcin69 - 15-07-2010 01:40

plus poleciałSmile


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - KoGi - 15-07-2010 08:57

Prestiż wszystko ok + leci


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - LovingBoy - 15-07-2010 10:33

+ leci


RE: [Odpowiedzi Take A Gift] *Zadanie 3* - "ABS" - Czy ABS jest elementem układu hamul - Mataz - 15-07-2010 11:57

Poprawne +