Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie oferuje to forum! Rozpocznij zarabianie przez internet, poznaj korzysci pracy w domu! Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie darmowe!
Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet
29 najgroźniejszych mitów seo - Wersja do druku

+- Praca w domu - Dodatkowa Praca - Zarabianie przez Internet (https://zarabiam.com)
+-- Dział: Pozycjonowanie (/Forum-Pozycjonowanie-398)
+--- Dział: Pozycjonowanie i Optymalizacja (/Forum-Pozycjonowanie-i-Optymalizacja-341)
+--- Wątek: 29 najgroźniejszych mitów seo (/Temat-29-najgrozniejszych-mitow-seo-125292)



29 najgroźniejszych mitów seo - MaLiN - 07-12-2015 18:18

29 najgroźniejszych mitów SEO

Wokół SEO narosło sporo mitów, które mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Najwyższy czas sprawę wyprostować i raz na zawsze wyjaśnić, co tak właściwie wpływa na pozycje strony w SERP-ach.

1.Domeny typu Exact Match nie rankują lepiej – MIT. Słowo kluczowe w nazwie domeny nadal ma znaczenie w wynikach wyszukiwania.

2.Wiek domen nie ma znaczenia – MIT. Google uważa, że nowe domeny muszą swoje odczekać, zanim na stałe zajmą wyższe pozycje.

3.Ciągłość rejestracji domeny ma znaczenie – MIT. Uważam, że domena z tzw. odzysku ma większe szanse w rankingu niż nowa pod warunkiem, że wcześniej nie była wykorzystywana do spamu.

4.301 nie przenosi kar w Google – FAKT/MIT. W większości przypadków przenosi i może być wykorzystywane przez konkurencje do depozycjonowania stron, choć znam wiele przykładów, gdzie filtr nie przeszedł.

5.301 już nie przenosi mocy SEO – MIT. To wciąż jedna z popularniejszych metod przy pozycjonowaniu metodami Black Hat SEO, agresywnie pozycjonujemy inny adres, który przenosi moc przez 301. W razie wpadki jesteśmy w stanie zdjąć szybko przekierowanie i uzyskać rozgrzeszenie od Google’a.

6.Migracja na nową domenę ma negatywny wpływ na serwis – MIT. Pod warunkiem, że całe przejście jest zrobione z przekierowaniami. Owszem, będą spadki, ale po pewnym czasie wszystko wróci do normy.

7.Lokalizacja hostingu ma znaczenie – MIT. Lokalizacja naszego hostingu nie ma żadnego wpływu ani na wyniki naszej strony, ani na jej geolokalizację.

8.Potrzebujesz dedykowanego IP, aby serwis dobrze rankował – FAKT/MIT. Niestety, możemy dostać po łapkach za złe sąsiedztwo. Jeżeli niefortunnie wykupiliśmy hosting, a na naszym IP znajdują się również serwisy z pogranicza Viagry czy hazardu, może nas dopaść filtr za złe sąsiedztwo. Właśnie dlatego lepiej sprawdzić strony naszych sąsiadów na tym samym IP.

9.Optymalizacja ma drugorzędne znaczenie
– MIT. Optymalizacja serwisu to wstęp do pozycjonowania strony, zrobiona z głową stanowi połowę sukcesu przy zdobywaniu ciężkich fraz.

10.Duża ilość linków wychodzących szkodzi stronie
– MIT. Ilość linków wychodzących nie ma wpływu na pozycje, jednak Google zaleca, by nie było ich więcej niż 500 na stronę.

11.Broken-links szkodzą
– MIT. Odnośniki na twojej stronie do nieczynnych witryn nie mają żadnego wpływu na pozycje.

12.Ilość stron w indeksie nie ma wpływu na pozycje – MIT. Im więcej podstron w serwie, tym lepiej. Da się gołym okiem zauważyć, że większe serwisy mają wyższe pozycje na frazy longtailowe.

13.Znacznik H1 nie jest ważny – MIT. Choć zdania są podzielone, z doświadczenia wiem, że H1 wpływa na pozycje i lepiej go mieć niż nie mieć.

14.Meta descriprion i keywords pomagają w SEO
– MIT. Akurat te znaczniki meta nie mają żadnego wpływu na pozycje w Google, ale mogą poprawić CTR z wyników wyszukiwania. Inaczej sprawa ma się z meta title, który jest ważnym czynnikiem rankującym.

15.Bezwzględnie należy stosować plik robots.txt – MIT. Plik robots.txt nie ma żadnego wpływu na ranking strony w Google, chyba że zablokujemy całą stronę przed indeksowaniem w Google, to wtedy oczywiście że ma – i to wielki Smile

16.Mapa stron w XML ma wpływ na ranking serwisu – MIT. Jest pomocna przy indeksacji dużych serwisów mających kilka tysięcy podstron.


17.Słowa kluczowe w adresach URL nie mają znaczenia
– Słowo kluczowe w adresie URL ma wpływ na ranking.

18.Linkowanie na zewnątrz podnosi ranking
– Ani ilość linków, ani to, do kogo linkujesz, nie ma żadnego wpływu na pozycje.

19.Linkowanie wewnętrzne nie ma wpływu na SEO
– MIT. Linkowanie wewnętrzne ma bardzo duży wpływ na pozycje.

20.Słowa kluczowe w komentarzach HTML pomagają
– MIT. Nie mają żadnego znaczenia.

21.Słowa kluczowe w ALT nie pomagają
– MIT. Nie tylko pomagają, mają także duży wpływ na pozycje obrazków w wynikach wyszukiwania.

22.Dobry content zawsze dobrze rankuje – MIT. Content jest jak samochód ­– choćby wyglądał super, to bez paliwa nie pojedzie, w tym wypadku linków.

23.Artykuł musi być długi/krótki – MIT. Google nie uwzględnia tego, ile słów ma dany artykuł.

24.Duplikowana treść szkodzi –FAKT/MIT. Jeden z bardziej rozpowszechnionych poglądów w branży SEO mówi o tym, że kopia treści szkodzi. Sęk w tym, że – żeby rzeczywiście wpłynąć na pozycje – musiałaby to być kopia całego serwisu, a nie tylko kilku tekstów.

25.Lokalizacja linku ma znaczenie
– MIT. Google nie zwraca uwagi na to, gdzie leży link – czy na górze strony, czy na dole w stopce.

26.Strona główna wymaga dużo treści
– MIT. Więcej wcale nie znaczy lepiej. Ważniejsze jest, by strona główna zawierała treść prawidłowo zoptymalizowaną pod główne słowo kluczowe.

27.Im lepsza jakość tekstu, tym lepsze pozycje
– MIT. Google nie ma zielonego pojęcia, czy treść na stronie jest wartościowa. Zresztą nawet wśród użytkowników twojej witryny zdania będą podzielone – dla jednych znaleziony fragment tekstu będzie miał ogromne znaczenie, dla innych żadnego.

28.Im więcej słów kluczowych na stronie, tym lepiej
– MIT. Ilość powtórzeń słowa kluczowego na stronie nie ma najmniejszego znaczenia, nie jest prawdą, że im więcej razy napiszemy słowo „fotograf Kraków” na stronie, tym lepsze osiągniemy pozycje.

29.Wersja responsywna i mobilna pozycjonują się tak samo – MIT. Pozycjonując stronę z wersją responsywną, pozycjonujemy ją jednocześnie w wersji desktopowej i w wynikach na urządzenia mobilne. Stronę mobilną musimy pozycjonować osobno.


źródło



RE: 29 najgroźniejszych mitów seo - Weglowodan - 07-12-2015 18:46

Co do duplikowania treści to rzeczywiście mam stronę na której 90% tekstu jest skopiowane, a i tak od roku mam ją w na wysokich pozycjach 2, 3 i 6 na tą chwilę. Smile


RE: 29 najgroźniejszych mitów seo - Damkofr - 07-12-2015 18:56

No to ciekawe bo w niektóre mity wierzyłem a zwłaszcza w pkt: 15,16,23

chyba najbardziej 24 i 28

w te 5 mitów wierzyłem Big Grin

Tylko teraz pytanie na ile to źródło jest zaufane


RE: 29 najgroźniejszych mitów seo - MaLiN - 07-12-2015 23:53

(07-12-2015 18:56)Damkofr napisał(a):  No to ciekawe bo w niektóre mity wierzyłem a zwłaszcza w pkt: 15,16,23

chyba najbardziej 24 i 28

w te 5 mitów wierzyłem Big Grin

Tylko teraz pytanie na ile to źródło jest zaufane

I tu chodzi właśnie o to, że są różne szkoły postrzegania tego. Sam jak się uczę o SEO, to uważam to za potrzebne, ale z kolei informatycy, którzy tworzyli stronę www twierdzili, że to nie jest wymagane aby być wysoko w pozycji.


RE: 29 najgroźniejszych mitów seo - Admin - 08-12-2015 10:42

Jakby nie było ten podpunkt 16 i 23 jest istotny, oczywiście jeśli artykuł będzie krótki to google też go przetrawi, jednakże jeśli artykuł będzie składał się z kilku zdań to marne szanse na jego wysoką pozycję dla konkurencyjnych fraz, więc długość artykułu jest jak najbardziej istotnym szczegółem - im dłuższy tym lepiej. Natomist jeśli chodzi o sitemapy to jeśli witryna ma 5 podstron to może i faktycznie są zbędne... ale nikt tak okrojonych blogów specjalistycznie nie promuje tylko rozwija znacznie większe projekty i tam używanie sitemapy jest jak najbardziej wskazane.

W sumie jest tu kilka niby mitów, które defakto mitami nie są Tongue Przykłady:

W kwestii "2.Wiek domen nie ma znaczenia" - nie znam takiego mitu, wręcz przeciwnie szkoły seo wyraźnie mówią że im domena starsza tym lepsza, jak wino...
"13.Znacznik H1 nie jest ważny" - również nie znam takiego mitu tylko jego odwrotność zarówno h1 jak i h2 są istotne dla strony.


RE: 29 najgroźniejszych mitów seo - qassauser - 18-12-2015 15:28

SEO najlepiej nauczyć się na własnych testach a nie z tego co wypuszcza świat. Jakbyśmy mieli słuchać to co mówi Google na temat pozycjonowania to każdy płacił by za Adwordsa Smile


RE: 29 najgroźniejszych mitów seo - Lucas - 20-12-2015 16:59

Świetny post, dzięki za informację Wink Co do kilku punktów to byłem przekonany, że to prawda, zwłaszcza z tymi artykułami. O ALTach się stosunkowo niedawno dowiedziałem, ale jak najbardziej popieram. Zbiór świetnych wskazówek!


RE: 29 najgroźniejszych mitów seo - Krechaman - 21-12-2015 01:28

Przyda się, bo walczę z wybiciem strony ;( Moja pierwsza strona, nie znam się na tym i chyba jestem za głupi na poradniki dotyczące SEO Big Grin Chętnie dam stały % zarobku (tylko przez PP) za pomoc w zdobywaniu pozycji. Dużo szczegółów nie podam, jeśli chodzi o stronę, bo nie chcę zbytnio zdradzać pomysłu, ale jeśli ktoś się na tym zna to możemy się dogadać. Dziennie mam 200-400 UV, raz zdarzyło się przez kilka dni 1500 UV i nie mam pojęcia skąd ten ruch był. Obecnie strona przez 5 miesięcy zdobyła ponad 50k wejść, z czego 26k to unikalne wejścia, więc chyba niezbyt dużo. Dzięki wielkie za rozwianie niektórych wątpliwości.


RE: 29 najgroźniejszych mitów seo - polskiwarez - 23-12-2015 19:24

podpowiecie jak wypromować stronę pod daną frazę? np "skąd pobierać pliki" ?
Czy mam założyć dodatkowego bloga na którym pisać artykuły o polskich warezach itp itd, a później dać gdzieś swój link?
bardzo proszę o skierowanie mnie